دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
علیزاده امیدیه

حوزه/ یکی از ائمه جمعه خوزستان گفت: دشمنان با همه توان در صدد کم رنگ جلوه دادن فرهنگ عاشورا در بین مردم هستند و به همین دلیل باید با تبیین دقیق فرهگ عاشورا از این اقدام دشمنان جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام مهدی علیزاده، شامگاه یک شنبه، در گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان، با تسلیت ایام عزاداری حضرت سید الشهدا(ع)، بر هرچه با شکوه تر برگزار کردن آیین های عزاداری در تأکید کرد و اظهار داشت: امروز هجمه های گسترده ای برای منحرف کردن آیین های عزاداری صورت گرفته؛ به طوری که هم اکنون در برخی از هیئات مذهبی شاهد ورود سبک های غربی هستیم که باید ائمه جمعه در این خصوص هوشیار بوده و هرچه سریعتر واکنش نشان دهند.

وی، نقش هیئت های مذهبی به ویژه خطبا و مداحان را در این ایام بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: دشمنان با همه توان در صدد کم رنگ جلوه دادن فرهنگ عاشورا در بین مردم بوده و به همین دلیل باید با بیان وقایع عاشورا برای افراد جامعه از این اقدام دشمنان جلوگیری کرد.

امام جمعه امیدیه  در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در این شهرستان پرداخت و گفت: جلسه با هیئات مذهبی شهرستان با هدف اتخاذ رویکردهای مناسب جهت هرچه باشکوه برگزار کردن مراسم های عزاداری، تدوین نقشه راه فرهنگی برای شناخت تهدید ها و فرصت های پیش رو، راه اندازی اتاق فکر و ...، بخشی از اقدامات انجام شده از سوی دفتر امام جمعه می باشد.

حجت الاسلام علیزاده، به راه اندازی اتاق فکر در شورای فرهنگ عمومی شهرستان امیدیه اشاره کرد و اذعان داشت: این اتاق فکر با هدف محور قرار دادن امام جماعت برای هر منطقه تشکیل شد که خوشبختانه نتایج و برکات خوبی تا کنون نیز داشته است.

امام جمعه امیدیه، در پایان تدوین نقشه راه فرهنگی شهرستان را از دیگر اقدامات دفتر امام جمعه این شهرستان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: امروز استان خوزستان در معرض فرصت ها و تهدیدهای بیشماری است که اگر در این زمانه حساس بصیرت لازم را نداشت، اسیر و مغلوب این تهدیدها می شویم؛ از این رو نقشه راه فرهنگی برای برون رفت از تهدیدها و استفاده از فرصت های موجود تدوین کرده و در حال پیاده سازی آن هستیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha