جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
امام شوش

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه خوزستان گفت: باید با تبعیت از سخنان ولایت فقیه قدرت دید، تشخیص و تحلیل و بررسی خود را افزایش داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد امام، امام جمعه شوش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به کلامی گهر بار از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مبنی بر «هدف قیام من اصلاح امت جدم رسول الله(ص) است»، اظهار داشت: امروز طلاب و روحانیان حوزه های علمیه باید همچون سالار شهیدان هدف خود را تبیین دین مبین اسلام و اصلاح برخی بدعت های موجود در دین گذارند.

وی استفاده از ظرفیت های موجود در مراسم های عزاداری امام حسین(ع) را بهترین زمان و مکان برای تبلیغ شعاعر حسینی دانست و افزود: در این روزها با تجمع مردم و هیأت های عزاداری می توان ضمن بهره گیری از فرصت موجود، آنها را با فرهنگ ناب عاشورایی آشنا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین امام، با بیان این که استفاده از بدعت ها در مراسم های عزاداری زمینه ای برای فتنه انگیزی دشمنان است، گفت: امروز دشمن برای منحرف کردن و خدشه در افکار و عقاید مردم نسبت به محرم و امام حسین(ع)، به ترویج خرافات و بدعت ها روی آورده که طلاب و مبلغین حوزه های علمیه باید با این گونه بدعت ها مقابله کنند.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: هیأت های مذهبی باید در مراسم های خود از سخنان و رهنمودهای علما بهره گیرند تا علاوه بر آگاهی بخشی صحیح به مردم، سبب پرهیز از خرافه گرایی شوند.

وی بزرگداشت واقعه عاشورا را سبب زنده نگه داشتن اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان ساخت: امروز اگر مراسم های عزاداری حضرت سید الشهدا با شور و گستردگی همیشگی برگزار نشود، همین عرصه ای که تا کنون پایه های نظام اسلامی ایران را استوار نگه داشته نیز، به واسطه هجمه گسترده دشمنان سست و مضمحل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین امام، به بیان شاخصه ها و بصیرت عاشورایی پرداخت و گفت: بصیرت در اصل به معنای شناختن حق از باطل بوده و بهترین شاخص برای آن ولایت فقیه است، پس باید با تبعیت از سخنان ولایت فقیه قدرت تشخیص و تحلیل خود را افزایش دهیم

رییس شورای فرهنگ عمومی شوش در پایان با تأکید بر این که عاشورا و تاسوعا صحنه ای وسیع برای مانور شیعیان و دلدادگان به مکتب حسینی است، اظهار داشت: امروز همه آنهایی که درد و دغدغه دین و مکتب حسینی دارند، باید از این صحنه وسیعی که در ایام تاسوعا و عاشورا وجود دارد، کمال بهره و استفاده را ببرند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha