سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 339446
۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
حجت الاسلام موسوی انور - سپیدان

امام جمعه سپيدان از انتخاب ستاد نماز جمعه این شهرستان به عنوان فعال ترين ستاد استان فارس و يكي از هفت ستاد برتر كشوری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد عبدالرحمان موسوي‌ انور در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در شيراز، با تشريح موقعيت توريستي اين شهرستان، اين موهبت الهي را براي سپيدان فرصتي دانست كه در صورت عدم وجود زيرساخت هاي فرهنگي، تبديل به تهديد خواهد شد.

امام جمعه سپيدان ضمن يادآوري اين نكته كه امكانات رفاهي، امنيتي و فرهنگي هر شهر متناسب با جمعيت آن تخصيص داده مي‌شود، گفت: در اين مورد حق سپيدان ادا نشده است، چرا كه امكانات اين شهرستان با توجه به جمعيت ثابت تخصيص يافته، در حالي كه در هر چهار فصل سال، هزاران توريست استاني، كشوري و خارجي به اين شهرستان سفر مي‌كنند.

وی، دفتر امام جمعه را قرارگاه فرهنگي اين شهرستان دانست كه با برگزاري مراسم در مناسبت هاي ملي و مذهبي، به ترويج فرهنگ اسلامی مي‌پردازد، افزود: آسيب‌شناسي ديني يكي از مهمترين فعاليت هايي است كه هنوز به صورت جدي انجام نگرفته است  و از اهميت بالايي برخوردار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين موسوي‌انور ادامه داد: يكي از مسائل مهم و قابل تأمل سپيدان، عدم دسترسي بسياري از روستاهاي اين شهرستان به شبكه‌هاي صدا و سيما است كه گرايش به شبكه هاي مبتذل ماهواره‌اي را در پي داشته و فرهنگ سپيدان را در معرض خطر قرار داده است.

وي، دیدار با دانش‌آموزان، دانشجويان و ورزشكاران را از برنامه هاي مستمر خود دانست و اذهان كرد: عدم استفاده ابزاري از جوانان اهميت بسياري دارد و حضور 60 درصدي آنان را در صفوف نماز جمعه سپيدان به همراه داشته است.

امام جمعه سپيدان از ايجاد مركز خيريه در دفتر امام جمعه و با همكاري كميته امداد خبر داد و گفت: اين مركز خيريه تاكنون مشكلات مادي بسياري از خانوداه‌ها را مرتفع كرده است.

جت الاسلام والمسلمين موسوي‌انور همچنين از راه‌اندازي شوراي فضاي مجازي در دفتر امام جمعه خبرداد و افزود: ما برآنيم تا با حضور در فضاي مجازي از قبيل سايت و وبلاگ، از تكنولوژي روز در جهت انجام رسالت خويش استفاده بهينه نماييم.

امام جمعه سپيدان در پایان از انتخاب سپيدان به عنوان فعال ترين ستاد نماز جمعه استان فارس و يكي از هفت ستاد برتر كشور خبر داد و گفت: با توجه به فعاليت هايي كه در راستای  ترويج ازدواج آسان صورت گرفت، ستاد نماز جمعه سپيدان به عنوان خادم ازدواج شناخته شد.

انتهای پيام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    عکس؟؟