شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خبر گزاری حوزه

رئیس جمهور جوکووی نباید ساکت بماند. او باید از مقام و جایگاه خود به عنوان رئیس جمهور کشوری که اکثر مردمانش مسلمان هستند، آگاه باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پرفسور نانات فتاح ناصر عضو هیئت رئیسه ی اتحاد خبرگان مسلمان اندونزی گفت: حکومت اندونزی باید پیشنهاد هایی در باره ی اقدامات قانونی  و سخت به سازمان ملل متحد مربوط به حمله ی اسرائیل به  مسجد الاقصی در دارالاسلام، اعتراض کند.

نانات فتاح ناصر گفت : کارهای اسرائیل ضد قانون جهانی و همچنین ضد قانون اساسی اندونزی راجع به آزادی در دین است.

نانات فتاح ناصر گفت: همه ی مردم جهان باید به مکان های عبادت هر دینی احترام بگذارند از جمله مسجد الاقصی که سومین مکان  عبادت مقدس برای مسلمانان بعد از مسجد الحرام و مسجد نبوی است.

از سوی دیگر سلامت افندی یوسف از مسئولان نهضت العلما هم گفت: ملاقات رئیس جمهور با انجمن همکاری اقتصادی-آسیا اقیانوسیه (APEC) در پکن فرصت مناسبی برای اعلام موضع اندونزی در برابر فلسطین است. در این انجمن رئیس جمهور با روسای والا مقام کشور های بزرگ ملاقات خواهد کرد. این فرصت خوبی است که موضع اندونزی را مربوط به حمله ی اسرائیل به مسجد الاقصی اعلام کند.

وی افزود: حمله ی اسرائیل به مسجد الاقصی وقت مناسبی برای تحقق یافتن وعده رئیس جمهور در زمان تبلیغات انتخاباتی راجع به شرکت اندونزی در به وجود آوردن صلح در فلسطین است.

به نظر سلامت افندی یوسف، رئیس جمهور مطمئنا به عنوان رئیس جمهور کشوری که با کوشش بسیار انقلاب را به دست آورد، مطلع است که کار های ارتش اسرائیلی غیر قابل قبول می باشد.

او گفت : رئیس جمهور جوکووی نباید ساکت و بی علاقه بماند. بهر حال، او باید از مقام و جایگاه خود به عنوان رئیس جمهور کشوری که اکثر مردمانش مسلمان هستند، آگاه باشد. لذا، از رئیس جمهور جوکوی انتظار می رود که اقداماتی بر علیه حمله ی اسرائیل به مسجد الاقصی انجام بدهد.

 

* جاوه شرقی استان شریعت خواهد شد

بر اساس خبر دیگری از اندونزی پایگاه آنتارا نیوز این کشور اعلام کرد: با توجه به وجود استعداد های فراوان برای اجرای اقتصاد مطابق با شریعت در این استان، جاوه ی شرقی استان شریعت خواهد شد.

خیر الجهاری قائم مقام وزارت تعاون گفت: ما احتمال زیادی برای برقرار کردن اقتصاد شرعی در جاوه ی شرقی می بینیم، وخصوصا با وجود حوزه های بسیاری در این استان این زمینه بیش از جاهای دیگر فراهم است.

در حال حاضر کل دارایی معامله شرعی 524 تریلیون روپیه که شامل بانک های شرعی، نامه های با ارزش و غیره می باشد. با این وضعیت، در جاوه ی شرقی پتانسیل مالی 117 تریلیون روپیه با شریعت اداره می شود. به غیر از آن، با وجود پنجاه هزار حوزه علمیه امیدوار است که احتمال بر قرار کردن اقتصاد شرعی بالاتر برود.

خیر الجهاری گفت : ما امیدواریم که با وجود این اعلان بتوانیم پتانسیل مالی شرعی این استان را بالا ببریم.

* داعش را قبول نداریم

اندی محمد ادریس رئیس اتحادیه دانش آموزان نهضت العلما استان سولاویسی جنوبی اندونزی هم طی اظهار نظری در لیله الاجتماع گفت: در مشاوره ملی به این نتیجه رسیده ایم که نهضت العلما ، داعش (ISIS) را به هیچ وجه قبول نخواهد کرد.

وی ادامه داد: این نتیجه مبنی بر اجتماعی است که در مدیریت مرکزی نهضت العلما صورت گرفته، است. اندی محمد ادریس گفت : نهضت العلما پانچاسیلا را اصل ثابت می داند و به هیچ وجه به فکر تغییر قانون اساسی و پانچاسیلا نیست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha