دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کنگر تکفیر

حوزه/ رئيس مدارس شيعه پاكستان گفت: برگزاري كنگره‌هايي جهاني مانند كنگره جريان‌هاي افراطي و تكفيري از ديدگاه علماي اسلام سبب ارتباط علماي اسلام مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام و المسلمین  حافظ سيد رياض حسين نجفي با اشاره به برگزاري كنگره جهاني جريان‌هاي افراطي و تكفيري از ديدگاه علماي اسلام اظهار كرد: اين كنگره از  اهميت فراواني برخوردار است، اقدام آيت‌الله  العظمی مكارم شيرازي در زمينه برگزاري اين كنگره بسيار مطلوب و پسنديده است.

وي خاطرنشان كرد: بايد با جريان تكفير كه عده‌اي را كافر قرار مي‌دهند مبارزه كرد و توجه به اين امر مهم در دوارن كنوني از اهميت زيادي برخوردار است.

رئيس مدارس شيعه پاكستان با اشاره به راهكار مبارزه با جريان‌هاي تكفيري گفت: بايد در نظر داشت كه مسلمانان بسيار خوب عمل مي‌كنند و با يكديگر ارتباط و رفت و آمد دارند، ولي جريان تكفير در زمينه تخريب چهره اسلام گام برمي‌دارد بنابراين مسلمانان بايد با اتحاد با آنها مبارزه كنند.

وي به وظيفه علماي اسلام و مدارس علميه در اين زمينه اشاره كرد و گفت: علما و مدارس علميه بايد طلاب را مسلمان و مومن تربيت كنند، زيرا اسلام از مسلمانان دين، ايمان و عمل مي‌خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین  نجفي با بيان اينكه جريان تكفير در حال تخريب چهره اسلام است گفت: استعمار نيز از تكفيري‌ها در زمينه اهداف خود استفاده مي‌كند ولي در اين زمينه علما بايد بيدار باشند و به روشنگري بپردازند.

وي خاطرنشان كرد: برگزاري چنين كنگره‌هايي سبب ارتباط علماي اسلام مي‌شود تا با يكديگر ارتباط داشته و در حقيقت اين كنگره زمينه‌ساز ارتباط علما با يكديگر است؛ بايد در نظر داشت اگر ارتباط علماي اسلامي قطع شود، زمينه سوء استفاده دشمن فراهم مي‌شود.

 

انتهاي پيام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha