یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه / امام جمعه اصفهان با اشاره به این که رعایت ادب لازمه سفر زائرین امام حسین(ع) است، گفت: رفتار و کردار ما زیر ذره بین دشمنان است تا از آن سوء استفاده کنند، بنابراین زائران اربعین باید شأن زائر سیدالشهدا(ع) بودن را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شامگاه پنج شنبه، در جمع زائرین اعزامی اربعین حسینی، اظهار کرد: حرارت محبت امام حسین(ع) در قلوب محبین و مومنین تا ابد وجود دارد و از آن کاسته نخواهد شد.

وی بیان کرد: طبق گفته یکی از مورخین بزرگ دنیا، هر حادثه ای که در جهان به وجود می آید، اول بزرگ است و موجی بزرگ دارد و سپس به مرور زمان افول می کند، اما واقعه کربلا و نهضت عاشورا برخلاف روند است، چرا که ابتدا موجی کوچک بود و هرچه زمان می گذرد، بزرگ تر و تاثیرگذارتر می شود .

امام جمعه اصفهان تصریح کرد:حضور زائرین  ابا عبد الله الحسین(ع)  در روز اربعین و ایجاد بزرگترین مانور سیاسی، عبادی و تجمع عظیم محبین اهل بیت(ع) در کربلا در روز اربعین حاوی پیام‌هایی است.

وی تاکید کرد: پیاده روی برای رسیدن به حرم امام حسین(ع) در روز اربعین ثوابی بسیاری دارد، اما باید هدف از این حرکت عظیم را دانست.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: در دورانی که همه مستکبران علیه مکتب اهل بیت(ع) به پا خاسته اند، مانوری بزرگی چون تجمع عظیم اربعین، خار چشم دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با طرح این سئوال "آیا به راستی هدف از پیاده روی به سمت حر م امام حسین(ع) در روز اربعین آن هم با تحمل سختی های بسیار صرفا کسب ثواب است"، خطاب به زائرینی که قصد عزیمت به کربلا معلی را دارند، یادآور شد: هدف از سفر به کربلا تنها ثواب جمع کردن نیست، بلکه جنبه اصلاحی دارد. شما باید در طول این سفر خود را اصلاح کنید.

وی  با اشاره به این که رعایت ادب لازمه سفر زائرین امام حسین(ع) است، یادآور شد: رفتار و کردار ما زیر ذره بین دشمنان است تا از آن سوء استفاده کنند، بنابراین زائران حسینی باید شأن زائر سیدالشهدا(ع) بودن را حفظ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha