پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
جامعة المصطفی

حوزه/ در پی شهادت «شیخ عبدالقادر علی موایا» مدیر مؤسسه اهل‌بیت(علیهم السلام) اوگاندا، جامعه المصطفی طی بیانیه ای این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبدالقادر علی موایا مدیر مؤسسه اهل‌بیت(علیهم السلام) اوگاندا پس از خروج از مراسم دعای کمیل، هدف گروه های تندرو قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در پی این حادثه دلخراش، جامعه المصطفی ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی از علمای جهان اسلام خواست تا این حرکت ضد انسانی را محکوم نمایند. متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ "

جامعه المصطفی العالمیه شهادت "شیخ عبدالقادر علی موایا" مدیر مؤسسه اهل‌بیت(علیهم السلام) اوگاندا که در آستانه هفته وحدت و پس از مراسم قرائت دعای کمیل هدف گروه‌های تکفیری افراطی قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد را به علمای جهان اسلام به ویژه اتحادیه علمای اوگاندا، مردم آن کشور  و خانواده آن شهید تسلیت گفته و ضمن محکوم نمودن این جنایت ضد انسانی، عامل یا عاملان آن را دشمنان وحدت اسلامی می‌داند.

بی شک مجاهدت‌ها و شهادت علمایی چون "شیخ عبدالقادر علی موایا" که از طلایه داران سنگرهای علم و عمل بودند، نقشه آمریکا و ایادی آنان و گروه های تندرو را که سعی در اختلاف افکنی و ایجاد درگیری‌های فرقه‌ای و تشدید کشتار بی گناهان دارند را نقش بر آب خواهد کرد.


جامعه المصطفی العالمیه ضمن دعوت از علمای جهان اسلام و مراکز علوم دینی برای محکوم کردن این جنایت بزرگ و دیگر اقدامات ضد بشری صورت گرفته در کشورهای اسلامی از شیعیان می خواهد که توطئه دشمنان را در جهت اختلافات مذهبی خنثی کرده و همچنین خواستار اهتمام بیش از پیش کشور اوگاندا جهت دستگیری و مجازات عامل یا عاملان این جنایت را دارد و از جامعه جهانی می خواهد سکوت خود را شکسته و در عمل با این افراد برخورد کنند.

معاونت ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالم

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha