دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
تصحیح امتحان

حوزه/ معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان از اجرای طرح "تصحیح متمرکز برگه های امتحانی طلاب" و اعلام نتایج پس از دو روز از امتحانات خبر داد.

حجت الاسلام محسن جلالی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه»، در اصفهان با اشاره به اجرای طرح "تصحیح متمرکز برگه های امتحانات طلاب"، اظهار داشت: به منظور تسریع در تصحیح اوراق امتحانی نیمسال اول حوزه، مقرر شد که فردای روز امتحان، اساتید مربوطه، بصورت متمرکز برگه ها را تصحیح کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان با اشاره به انجام نظارت های کافی بر چگونگی تصحیح اوراق امتحانی، خاطرنشان کرد: براساس این طرح، هر یک از اساتید یکی از سوالات برگه امتحانی را مشاهده و تصحیح کرده و به دست دیگر استادان می سپارد.

حجت الاسلام جلالی با اعلام این که با اجرای طرح "تصحیح متمرکز" روزانه حدود 2 هزار تا 2500 برگه تصحیح خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: با اجرای دقیق و موفق این طرح و همکاری استادان، می‌توانیم 2 روز بعد از امتحانات کل نتایج را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته تعداد استادان تصحیح کننده اندک بود و احتمال خطا وجود داشت اما با این روش احتمال خطا بسیار پایین است.

معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: اگر محدودیت های مکانی، بودجه ای و نیروی انسانی وجود نداشته و همکاری استادان نیز مستمر باشد، طرح تصحیح متمرکز ادامه پیدا می کند.

حجت الاسلام جلالی، فصل امتحانات طلاب در نیمسال اول را دی ماه و در نیمسال دوم، اواخر خردادماه اعلام کرد و گفت: به سبب این که سال آینده با آغاز ماه مبارک رمضان مواجه هستیم، مجبوریم امتحانات نیمسال دوم را در نیمه دوم خرداد آغاز کرده و تا 28 همان ماه به پایان برسانیم.

وی با اشاره به این که امتحانات طلاب استان در 24 حوزه امتحانی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: آخرین امتحان در نیمسال اول سال تحصیلی، 17 دی ماه برگزار می شود و آغاز ترم جدید نیمسال دوم نیز از 20 دی ماه خواهد بود.

معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: برای نیمسال اول،  از 85 عنوان درسی پایه های یک تا 10 امتحان گرفته می شود که اگر برای مثال یک نفر 4 تا 5 درس امتحان داشته باشد، در مجموع ما 38 هزار برگه امتحانی خواهیم داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha