یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جمکران

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: همه باید برای رسیدن به این هدف عالی و اهداف بلند مسجد مقدس جمکران که مد نظر مقام معظم رهبری است با همدلی و حمایت از یکدیگر قدم برداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از  روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام سید محمدحسین هاشمیان در مراسم تودیع و معارفه مسئول مراسم این مکان مقدس با اشاره به اینکه واحد مراسم، مهمترین و اثرگذار ترین واحد در مسجد مقدس جمکران است اظهار کرد: مراسم در مسجد مقدس جمکران باید به سمت محتوی محوری سوق داده شود، منبرهایی که برگزار می‌شود، باید عمق داشته باشد، ما نیازمند شعار و شعوردر کنار هم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از مادحین با معرفت از نیازهای دیگر مراسم مسجد مقدس جمکران است، ابراز کرد: باید از سخنرانان و مادحینی که آماده ارائه پیام‌های دلنشین اهل بیت (علیهم السلام) به مردم هستند بهره ‌ببریم.

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران رسانه‌ای کردن مراسم و سخنرانی‌های مسجد را از دیگر رسالت‌های این معاونت برشمرد و ابراز کرد: باید مراسم مختلفی که در این مکان مقدس برگزار می‌شود پوشش رسانه‌ای قوی داده شده و از محتوای آنها برای تولید جزوات، نرم‌افزار‌های کامپیوتری و موبایلی، انتشار در سایت‌ها و تولید کتاب استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه در کار فرهنگی نباید کمیت را فدای کیفیت کرد، ادامه داد: حرکت به سمت انجام کار محتوایی و کیفی اولویت کاری و استراتژی معاونت فرهنگی است و همه باید برای رسیدن به این هدف عالی و اهداف بلند مسجد مقدس جمکران که مد نظر مقام معظم رهبری است با همدلی و حمایت از یکدیگر قدم برداریم.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص مسجد مقدس جمکران با عنوان «پایگاه عظیم تشیع» تصریح کرد: هنگامی این مسجد مقدس می‌تواند پایگاه عظیم تشیع شود که تأمین کننده خوراک فکری، عقیدتی و فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای تمام مسلمانان جهان در مواجهه و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران ارتباط مستمر با زائران مهدوی را هدف دیگر این معاونت عنوان کرد و گفت: نتایج بررسی‌های صورت گرفته در معاونت پژوهش بیانگر آن است که زائرینی که به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند به صورت میانگین بالغ بر دو ساعت در مسجد حضور دارند.

حجت الاسلام هاشمیان ادامه داد: نوروز 93 بیش از دو میلیون نفر به این مکان مقدس مشرف شدند که ممکن است بسیاری از آنها تا چند سال آینده به مسجد مشرف نشوند و وظیفه ما است که با بهره‌گیری از رسانه های نوین به دنبال ایجاد راه‌های دائمی ارتباط با زائران این مکان مقدس باشیم، لذا به راحتی می‌توان با در اختیار داشتن ایمیل زائران محتوای تولید شده را در قالب های دیجیتالی متنوع طراحی و برای حجم عظیمی از مخاطبان این مکان مقدس به صورت رایگان ارسال کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) که به مردم بگو به این مکان مقدس رغبت کنند و آن را  عزیز بدارند، خاطرنشان کرد: مراسمی که در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود مانند چشمه‌ای است که همه باید از آن استفاده کنند، امروز اکثر مردم دنیا در کشورهای مختلف به ظهور منجی اعتقاد دارند و باید این مردم تشنه را با معارف ناب مهدوی آشنا کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان با اشاره به فرموده امیر المومنین(علیه السلام) که  اگر مومن دو روزش مساوی بود باخته است، خاطرنشان کرد: بنابراین نباید به روزمرگی بیافتیم، باید هر روز با شیوه‌های نوین و موثر آشنا شده و از آن بهره‌ بگیریم، مراسم این مکان مقدس باید بهبود داشته باشد و  هر هفته انشاء الله با نظر لطف حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) در این زمینه بهتر و موثرتر قدم برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha