پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مرکز نور

حوزه/رئیس مرکز تحقیقات تحول علوم انسانی در حوزه های راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور از مرکز نور از بخش های مختلف این مرکز بازدید و با آخرین محصولات این مرکز آشنا شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکترعباس چهاردولی به همراه جمعی از دانشجویان مقطع دکتری Ph.D دانشگاه عالی دفاع ملی با هدف ارتقای سطح آگاهی و آشنایی با آخرین تولیدات علوم اسلامی و انسانی مرکز نور در این مرکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی حضور پیدا کردند.

مسوول واحد خدمات فرهنگی مرکز نور در این بازدید با اشاره به فعالیت ها و تاریخچه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نسخه جدید نرم افزار پرسمان 3 را برای میهمانان معرفی کرد.

حجت الاسلام حامد مقیسه با اشاره به نرم افزار«پرسمان 3» با 20 هزار پرسش و پاسخ پیرامون مسائل مختلف افزود: نرم افزار «پرسمان 3» با عرضه 20 هزار پرسش و پاسخ پیرامون مسائل مختلف علوم اسلامی و انسانی، به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و از هم اکنون دردسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

مسوول واحد خدمات فرهنگی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی اظهارداشت: این نسخه از لوح فشرده پرسمان، جدیدترین و کامل ترین نسخه موجود در بازار است که با مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با هدف تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان تولید شده است.

حجت الاسلام حامد مقیسه بیان داشت: در این لوح فشرده پرسش و پاسخ های دانشجویی در قالب 15 گروه علمی دسته‌بندی و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: افزود: «قرآن و حدیث»، «کلام و دین‌پژوهی»، «احکام»، «فلسفه احکام»، «اخلاق و عرفان»، «تاریخ و سیره»، «تربیتی و مشاوره»، «سیاسی»، «اجتماعی و فرهنگی»، «اقتصادی»، «حقوقی»، «پزشکی»، «شخصیت‌ها»، «انتقادات و پیشنهادات» و «اطلاعات عمومی» از جمله دسته بندی‌های موجود در این لوح فشرده است.

حجت الاسلام مقیسه بیان داشت: جست‌وجوی موضوعی جهت یافتن پرسش و پاسخ مورد نظر از طریق بیش از20 هزار کلیدواژه و کلمه مرتبط، محدود کردن دامنه جست‌وجو به موضوع یا موضوعات دلخواه با امکان ترکیب کلمات مورد نظر با یکدیگر، امکانات متنوع برای دسترسی به الفاظ و عبارات موجود در پرسش و پاسخ از قابلیت‌های این لوح فشرده گرانسنگ است.

وی خاطرنشان کرد: قابلیت کاوش لفظی در متن سؤال‌ها و جواب‌ها به صورت مستقل، ارائه 6 قطعه فیلم و 23 صوت سخنرانی و جلسه پرسش و پاسخ اساتید حوزه و دانشگاه به همراه تصاویر مرتبط و آشنایی با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به همراه معرفی آثار انتشاریافته از جمله دیگر محتویات این لوح فشرده ارزشمند است.

مسوول واحد خدمات فرهنگی مرکز نور با بیان این‌که مخاطب این اثر فاخر افراد عمومی و به ویژه دانشگاهیان و پژوهشگران علوم اسلامی هستند، گفت: موضوع کلی این لوح معارف اسلامی و سیستم عامل‌های ویندوز XP و بالاتر قابلیت نصب و اجرای برنامه را دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha