یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام صادق محمدی - اصول فقه

حوزه/ رئیس انجمن اصول فقه حوزه گفت: 22 بهمن در واقع تجلّی نعمت بزرگ الهی، روز اسلام، استقلال، آزادی و در یک جمله تجلّی انسانیت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: ما در برابر انقلاب اسلامی و به ویژه روز 22 بهمن در ابعاد مختلف اسلامی، انسانی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی وظایفی را عهده دار هستیم که باید نسبت به آن با اهتمام بیشتری برخورد کنیم.

رئیس انجمن اصول و فقه حوزه علمیه قم افزود: از بُعد اسلامی، حرکتی که در 22 بهمن، برای جامعه ایران و امت اسلام رقم خورد در واقع اسلام را با تمام ابعاد برای جهانیان روشن کرد و انوار اسلام و آیین حقه جعفری را به تمام عالم  منتشر نمود و ما موظفیم از این میراث گرانبها حفاظت کنیم.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: این روز نه تنها برای ملت ایران؛ بلکه برای بشریت آثار و برکات فراوانی داشت به طوری که به انسانیت، رنگ بوی واقعی را هدیه کرد و آمدن 22 بهمن این بُعد گمشده انسانی مجدد احیا شد.

حجت الاسلام محمدی 22 بهمن را مظهر قوانین الهی و اسلامی بیان کرد و گفت: این روز در صحنه بین الملل موجی خروشان در راستای گسترش اسلام و مذهب تشیع  ایجاد کرد، حرکتی که تا به امروز در سراسر دنیا جاری است.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر امروز در یمن اتفاق مهمی می افتد و یا اگر حزب الله لبنان در مواقع مختلف رژیم صهیونیستی را مجبور به شکست و عقب نشینی کرد، اگر بیداری اسلامی، ظلم ستیزی و یاری از مظلوم در جهان بلند می شود، همه به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و روز 22 بهمن است.

وی تصریح کرد: تحقیق و نگرش در این افکار و ابعاد همگان را موظف می کند تا این روز مبارک را در طول حیات مان و ابعاد مختلف زندگی، برای نسل های آینده به عنوان یک اتفاق مبارک معرفی کنیم و همه نسل ها از این روز سرمشق بگیرند، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمود؛ "دهه فجرعیدی است که در آن ایام حیات یک تاریخ سر تا پا ظلم، قطع شد". بنابراین ما موظفیم نسبت به تجلیل این روز بزرگ همانند گذشته در صحنه حاضر بوده و هر سال قوی تر و پررنگ تر از سال قبل نسبت به تکریم آن همت داشته باشیم.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha