جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به این که "ما می‌توانیم" در دوران دفاع مقدس برای ملت مشق شد، از همکاری حوزه های علمیه با این ستاد تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، نادر ادیبی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایش امام راحل(ره) که فرمودند "ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد"، گفت: دوران دفاع مقدس پدیده ای بی‌نظیرومصداق فرمایش امام(ره) بود که درس ایستادگی و مقاومت را به آزادگان دنیا داد وبه آنان آموخت تا دربرابرهجمه دشمنان مقاومت کنند. جوانان ما در این دوران توانستند با خلاقیت‌های بینظیر ومجاهدت به پیروزی برسند و کارهای بزرگی انجام دهند که منشأ تحولات عظیم در مدیریت جنگ گردید.

وی ادامه داد: صدور انقلاب به اقصی نقاط دنیا ناشی از تفکر فرهنگی نظام وهمت جوانانی بود که توانستند وقایع پیروزمندانه را رقم بزنند وبا توکل به خداوند متعال و فرماندهی و رهبری امام (ره) اهداف انقلاب را پیش برده و آن را استمرار بخشیدند.

دبیر ستاد مرکز راهیان نور با اشاره به این که مقاومت ملت سرافرازایران دردوران دفاع مقدس، الگوی تمام آزادیخواهان جهان است، خاطرنشان کرد:علی رغم محاصره اقتصادی دشمن در اوایل جنگ و وجود سختی‌ها و کمبود سلاح و تجهیزات، توانستیم مقاومت شگفت انگیزی نشان دهیم، البته تحول در مدیریت جنگ اوضاع را بهتر کرد و رزمندگان توانستند به پیروزی دست یابند.

وی ادامه داد: امروزکاری که در اردوهای راهیان نور صورت می‌گیرد ثمره دفاع مقدس و برای هم افزایی ملت است. خیل آزادی خواهان دنیا با حضوردر راهیان نور به بررسی دلایل پیروزی ایران پرداخته و از این طریق سازماندهی خود را برای استقلال از استکبار شکل می‌دهند.

ادیبی با بیان این که "ما می‌توانیم" در دوران دفاع مقدس برای ملت ما مشق شده است، افزود: علی رغم تسلیحات مختلف وغیرمتعارفی که اروپایی های مدعی حقوق بشر به صدام می ‌دادند، ما با پیروزی در صحنه‌های مختلف روبرو شدیم. بمباران های شیمیایی در جنگ، میراژهای فرانسوی و توپخانه‌های اتریشی مکررا در اختیار صدام قرار می‌گرفت، اما جوانان ایران با اتکا به نیروی درون ‌زا و امید به "ما می‌توانیم" آنها را شکست دادند.

وی با اشاره به این که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و انتقال سینه به سینه آن به نسل های دیگربا برپایی اردوهای راهیان نورمحقق می گردد، تصریح کرد: یکی از اهداف ما دربرگزاری  اردوهای راهیان نوراین است که فرهنگ جهاد و شهادت به نسل های بعدی انقلاب منتقل گردد، همچنین پرداختن به نقش ولایت فقیه و رهبری دینی درمدیریت جنگ هم از دیگراهداف مهم راهیان نوراست.

دبیرستاد مرکزی راهیان نور کشور یادآور شد: دشمن برای تغییر الگوها، جنگ نرم گسترده‌ای را علیه ما دنبال می‌کند و راهیان نور به عنوان یک پدیده منحصربه فرد و کارآمد در برابر جنگ نرم، در حال تربیت جوانان مومن و انقلابی است.

ادیبی با اشاره به مشارکت وهمکاری نزدیک حوزه های علمیه با ستاد مرکز اردوهای راهیان نور کشور، گفت: مجموعه راهیان نوربا اتکا به همکاری های گسترده حوزه های علمیه، قرارگاه های سپاه و بسیج، ارتش جمهوری اسلامی، قرارگاه نیروی انتظامی و قرارگاه های رسانه‌ای صدا و سیما و جهاد سازندگی مشغول فعالیت است.

وی اضافه کرد: درسنوات گذشته اردوهای راهیان نور فقط به استان خوزستان محدود بود، اما طی چند سال اخیر به استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی گسترش یافته است. همچنین امسال راهیان نور دریایی در خلیج فارس شامل استان های هرمزگان و بوشهر را به این عرصه اضافه کرده است.

ادیبی با اشاره به دیداراعضای ستاد راهیان نوربا مقام معظم رهبری، گفت: این مجموعه ۲۶ اسفندماه سال ۹۲ دیداری با مقام معظم رهبری داشتند. همچنین در ششم فروردین ماه نیزمعظم له در یادمان شهدای شرق کارون حضوریافتند و نکات کلیدی را برای توسعه راهیان و افزایش تعداد زائران عنوان فرمودند که پس از فرمایشات ایشان، دبیرخانه‌ ای تشکیل شد تا منویات رهبری را اجرا کند.

وی با تشریح مطالبات رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: حضرت آقا دراین دیدارخواستار تداوم راهیان نور و استمرار فعالیت آن در طول سال بودند. همچنین بر زیارت با معرفت زائران و اطلاع آنها از مناطق زیارتی تأکید فرمودند.

ادیبی ادامه داد: جلوگیری از تحریف حقایق دفاع مقدس نیز از نکاتی بود که ایشان برآن تأکید داشتند، ولذا مجموعه ستاد مرکزی راهیان نور برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات بسیاری را صورت داده است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور درپایان اظهار داشت: شبکه مرکزی خادمین بیش از ۲۵ هزار داوطلب دارد که ۸۶ درصد آنها دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند. همچنین از جمله طرح‌هایی که در راهیان نور اجرا می‌شود می‌توان به طرح جامع یادمان‌ها، طرح شهید باقری برای ساماندهی خودروهای شخصی، طرح رسانه‌ای شهید رهبر و طرح نظرسنجی راهیان نور، طرح هما برای هدایت، مشاوره و اطلاع رسانی زائران، طرح امداد یاور برای مدیریت حوادث، طرح مصباح برای مطب‌های صلواتی در روستاهای محروم اشاره کرد.

انتهای پیام34/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha