پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
محمد علی نکونام

در شرایطی که کشور با هجمه فرهنگی مواجه است، اکتفا کردن معلمان در امر تعلیم و تربیت به کتب آموزشی جفا در حق نسل جوان و نوجوان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، ظهرامروز در اولین یادواره 11 شهید امور تربیتی استان چهار محال و بختیاری، جایگاه و منزلت معلم در جامعه‌ اسلامی را بسیار مهم و اثرگذار دانست و گفت: معلمان درواقع شکل‌دهنده و پردازنده‌ی گوهرهای گرانبها کودکان و نوجوانان کشور هستند و بر همین اساس، شغل معلمی را نمی‌توان در ردیف دیگر مشاغل قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری،بصیرت افزایی و معرفی اسلام ناب به معنای واقعی کلمه و مقابله با شبهات و فتنه افکنی‌ها دشمنان را از وظایف بسیار مهم امروز معلمان دانست و گفت: به طور قطع راه و میدان نائل آمدن به درجات و مقام شهدا بر روی معلمان به مراتب بیشتر از دیگرافراد و اقشار جامعه باز است.

امام جمعه شهرکرد، شرط رسیدن معلمان به جایگاه رفیع شهدا را جهاد در عرصه علم و فرهنگ دانست و گفت: شبهه افکنی و القاء افکار و نظرات مسموم به قشر نوجوان و جوان یکی از خطراتی است که امروز جامعه دانش آموزی و دانشگاهی را تهدید می‌کند و به یقین این نقشه شوم دشمن جز با بصیرت‌افزایی معلمان و ایجاد فضای معنوی در درون جامعه خنثی نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، معلمان و اساتید را مصونیت بخش جامعه از شبهات و هجمه‌های فرهنگی دشمنان دانست و گفت: راه پاسداری از فرهنگ شهدا و رسیدن به درجات بالا در گرو صیانت از اسلام ، ارزش‌های اسلامی ، صبر ، مقاوت ، جهاد علمی و فرهنگی و تزریق معارف ناب و اصیل الهی به نسل جوان و نوجوان است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری معلمان را به اکتفا نکردن به کتب درسی در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان توصیه کرد و گفت: در شرایطی که کشور با هجمه فرهنگی مواجه است، اکتفا کردن معلمان در امر تعلیم و تربیت به کتب آموزشی نه تنها جفا و ظلم بزرگی در حق نسل جوان و نوجوان است، بلکه کفران نعمت و خشم الهی را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha