سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی نژاد جنگل

حوزه/ مسؤل حوزۀ نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگلها مراتع و آبخیز داری گفت: روحانیت با آگاهی دادن به مردم جلوی دست درازی به اموال بیت المال، زمین خواری و از بین رفتن درختان را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی نژاد، در همایش ائمه جماعات استان قم که در سالن همایش های اداره کل  تبلیغات اسلامی استان برگزار شد اظهار داشت، موضوع انفال و منابع طبیعی یکی از مباحث جدی  جامعه است، طبق اصل قانون انفال؛ این اموال متعلق به امام(ع) و در نبود  ایشان، به ولی فقیه تعلق دارد.

وی افزود: در حال حاضر،این گونه اموالی که به انفال معروف اند، بین سه وزارت نفت، نیرو و جهاد تقسیم شده که 83 درصد از این انفال در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و این وزارت خانه، مسؤلیت آن را به عهده سازمان جنگلها مراتع و آبخیز داری برای بهره برداری، توسعه، حفظ و احیاء بیشتر قرا داده است.

مسئول حوزۀ نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگلها مراتع و آبخیز داری خاطر نشان ساخت: انتظارات از اموال انفال و به خصوص از این وزارتخانه ها بالا است، ولی متأسفانه تا کنون انتظارات برآورده نشده و دست درازی زیادی در عرصه انفال، جنگل و زمینها شده است.

وی افزود: در قانون جدید برای اینکه دولت و مجلس بتواند جلوی این زمین خورای و دست درازی به اموال عمومی را بگیرد، مشارکت عمومی را با هدف حفظ از مراتع و بهره بردرای بیشتر از جنگلها به راه انداخته است.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد با بیان این که روحانیت در فرهنگ سازی برای حفظ منابع طبیعی نقش اساسی دارد،گفت: روحانیت در این عرصه می توانند بیشترین نقش را دراحیاء و حفظ انفال عمومی داشته باشند و با آگاهی دادن به مردم جلوی بسیاری از ضررها و دست درازی به اموال بیت المال و زمین خواری و از بین رفتن درختان را بگیرند و در این راستا هم سازمان مراتع و جنگل ها نهایت همکاری با روحانیت را انجام خواهد داد.

انتهای پیام: 40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha