شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مبلغ موفق کسی است که بر اساس محتوای قرآن را محتوای علمی خود را آماده کند و هرحرفی که از قرآن گفته شود، قابل انکار نیست، چون قرآن پیام وحیانی و الهی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در هفتمین گردهمایی دانش آموختگان جامعة المصطفی العالمیه، ویژه خواهران موسسه آموزشی بنت الهدی که در سالن  اجتماعات  این موسسه  برگزارشد، به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و اظهارداشت: حضور زنان در جامعه در طول تاریخ بسیار تاثیر گذار بوده و این اهمیت موضوع را دو چندان می کند.

وی افزود: حضرت یوسف(ع) و حضرت موسی(ع) در دامن دو زن پرورش یافته و این دو پیامبر(ص) توانستند امت های بنی اسرائیل و مصر را از طاغوت زمان نجات دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه به ویژگی های مبلغان اشاره و اظهار داشت: مبلغ موفق کسی است که علم کافی و موثر داشته و بتواند در مواجهه با هر قشری جوابگوی نیاز های جامعه باشد.

مفسر قرآن ادامه داد: مبلغ باید خدا را در نظر داشته و هر قدمی که بر می دارد برای رضایتمندی خدا باشد، اگر در تبلیغ این موضوع مهم را نداشته باشد هر چقدر عالم و فرهیخته باشد، هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت.

وی گفت:مبلغ خوب کسی است که بر اساس نیازهای جامعه محتوای علمی خود را طراحی کرده و ارائه دهد، ولی متاسفانه نتوانسته ایم در جامعه آن گونه که باید موثر واقع شویم.

استاد قرائتی خاطر نشان ساخت: مبلغ موفق کسی است که بر اساس محتوای قرآن محتوای علمی خود را آماده کند و هرحرفی که از قرآن گفته شود، قابل انکار نیست، چون قرآن پیام وحیانی و الهی است.

مفسر قرآن افزود: مبلغ باید با رفتار عملی خود مردم را جذب کند؛ صرف گفتن و سخنرانی هیچ گونه ارزش ومهارت علمی نخواهد داشت.

313/40

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha