شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محسن قرائتی

حوزه/ پیشنهاد می شود اساتید حوزه در مقابل سه دوره تدریس دروس آموزشی چون کفایه، یک بار نهج البلاغه تدریس کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، امروز در اجلاسیه اساتید تهران، در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان این که امسال تنها از 13درصد مردم زکات جمع آوری شده که رقم آن450میلیارد تومان است، ابرازداشت: از زکات جمع آوری شده می توان هم حوزه ها را اداره و  هم امور دینی را ساماندهی کرد.

وی در ادامه با بیان این که تبلیغ زمان و مکان ندارد، به ضرورت تبلیغ چهره به چهره اشاره کرد و گفت: مدیران مدارس می توانند از همان آغاز طلبگی، طلاب را با مهارت های تبلیغی آشنا کرده و آنان را برای تبلیغ چهره به چهره در بین داش آموزان و نوجوانان طلابی اعزام کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اهمیت احیاء زکات توسط مبلغین، ادامه داد: طلاب و روحانیون  باید با تبیین اهمیت زکات از دیدگاه اسلام، به فرهنگ سازی آن بپردازند.

وی در ادامه با ابراز گلایه از بی مهری به قرآن و نهج البلاغه، گفت: پیشنهاد می شود اساتید حوزه در مقابل سه دوره تدریس دروس آموزشی چون کفایه، یک بار نهج البلاغه تدریس کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه قرآن کتاب اخلاق و تربیت است، ابراز داشت: در بیان مسائل تهذیبی باید  از "آیه ای از قرآن"، "نکته ای اخلاقی" و "نکته ای تفیسری" به عنوان سه ضلع مثلث تهذیب استفاده کرد.

وی با انتقاد از نظام فعلی آموزش و پرورش، گفت:  جوان پس از فراغت از تحصیل، اگر در اداره ای استخدام نشود، هیچ هنری ندارد و باید به جمع بیکاران جامعه اضافه شود، چاره این است که در 12سال تحصیل و پس از آن دانشگاه جوانان را با حداقل یک هنر آشنا نمایند تا اگر شغلی پیدا نکردند، با آن هنر امرار معاش نموده و تشکیل خانواده دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha