شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محسنن قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: امروز ایران اسلامی به عنوان کشوری قدرتمند و تأثیرگذار در جهان مطرح است که از برکت خون شهیدان می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شب گذشته، در مراسم یادواره شهدای نوجوان نماز که در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم برگزار شد، گفت: در نماز زیبایی، زینت، عبادت، عدالت، ادب، یاد شهدا، نظافت، تبری، تولی و... وجود دارد.

وی نماز را هدیه خداوند عنوان کرد وافزود: نماز، هدیه ای الهی است که در اختیار انسان ها قرار داده شده است و  تمامی نیازهای انسان را پاسخ می دهد و انسان در وحشت، دعا، نیاز و...، باید به آن پناه ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به نقش مسجدی ها در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مسجد، محل تجمع نمازگزاران است و در دوران انقلاب اسلامی و در ادامه آن در جنگ تحمیلی، همواره مرکز ساماندهی افراد بود و جبهه ها توسط مسجدی ها پر می شد.

وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) نماز را نور چشم خود می دانستند و امام حسین علیه السلام نیز ظهر عاشورا، نه تنها به نماز اهمیت دادند، بلکه آن را اول وقت و به صورت جماعت اقامه کردند و در این مدت 30 تیر به بدن مبارکشان اصابت نمود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اولین پرسش از اعمال انسان را نماز برشمرد و گفت: اگر انسان اعمال نیک فراوانی انجام دهد، در حالی که به نماز بی توجه بوده و این عبادتش قبول نشود، دیگر اعمال نیکش نیز پذیرفته نخواهد بود.

وی با بیان این که برخی از شهدای ما، در حال نماز به مقام شهادت نائل شدند، افزود: امام علی علیه السلام در عین داشتن فضائل و کرامات فراوان، زمانی که ضربت شمشیر بر سر مبارکشان وارد شد، بیان داشتند که رستگار شدم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی این گفته امام علی علیه السلام را نشان دهنده جایگاه شهادت معرفی و بیان کرد: وظیفه ما در برابر شهدا در وصیت نامه آنها گفته شده است؛ ما باید با عمل به این وصیت ها، ادامه دهنده راه آنها باشیم.

وی با بیان این که خون شهیدان، همواره برکات زیادی برای اسلام و انقلاب داشته است، افزود: امروزه ایران اسلامی به عنوان کشوری قدرتمند و تأثیرگذار در جهان مطرح است که این از برکت خون شهیدان می باشد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha