سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
1

نماینده ولی فقیه در سپاه بیرجند گفت: امروز جلوه گاه بروز معنویت، عشق و اوج ایثار، حضور روحانیت در کنار جوانانی است که در اردوهای جهادی شرکت می کنند و قطعا این مهم تاثیر بسیاری بر همگان دارد.

حجت الاسلام اکبرپور نماینده ولی فقیه در سپاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند اظهار کرد: روحانیت در پیدایش نظام، نقش به سزایی داشتند ولی هیچ قشری به طور انحصاری نمی تواند ادعای پیدایش نظام را بکند.

وی ادامه داد: قطعا علمداری  این پرچم به دست بزرگ پرچمدار این نظام امام (ره) بود و روحانیت در دنباله روی و پیروی از حضرت امام (ره) و اصناف و اقشار مختلف به تبع در پیدایش این انقلاب نقش مهم و اساسی داشتند.

این استاد حوزه بیرجند، با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی اظهار کرد: قشر روحانیت به نسبت جمعیت، بالاترین قشر  از نظر تعداد شهید  در 8 سال دفاع مقدس را در جمع شهدا به خود اختصاص داده اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیرجند با اشاره به تاثیر حضور روحانیت در جبهه های حق علیه باطل خاطر نشان کرد: جنبش و حرکت عظیم مردمی به سمت خط مقدم اولین جلوه حضور روحانیت در جنگ است و دومین جلوه گاه ویژه حضور روحانیت، برجسته شدن حال و هوای معنویت و شهادت طلبی بین بسیجیان دلاور این مرز و بوم بود.

حجت الاسلام اکبر پور عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که بسیج در زمان جنگ برای جنگ و دفاع و در زمان سازندگی برای سازندگی است.

وی بابیان اینکه امروز بسیج در جنگ دیگری به نام جنگ فرهنگی در گیر است تصریح کرد: یکی از مکان هایی که می تواند به عنوان جلوه گاه  نشر اعتقادات، تفکرات ناب، اوج ایثار و از خودگذشتگی باشد  اردوی جهادی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیرجند ادامه داد: جوانی که در بهار طبیعت و در ایام تحویل سال که معمولا باید در کنار خانواده اش باشد همانند آن رزمنده 8 سال دفاع مقدس خانه اش را رها می کند و در این حرکت شرکت می کند  قطعا یک جهاد در راه خدا انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه رویش های ما نسبت به گذشته بیشتر شده  است گفت: ما با وجود آرامش در کشور شاهد این هستیم که جوانان ما احساس مسئولیت کرده و برای آبادانی کشور به مناطق محروم هجرت می کنند.

استاد حوزه با اشاره به اینکه  اردوی جهادی یکی از تفکرات خصایص بسیجی  است خاطرنشان کرد: حضور روحانیت  در پیدایش این نظام و در دفاع مقدس ، در زمان سازندگی و جنگ نرم تاثیر گذاری خاص خودش را دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیرجند ادامه داد:  امروز هم شاهد آن هستیم که جلوه گاه بروز معنویت، عشق و اوج ایثار، حضور روحانیت در کنار این جوانانی است که در اردوهای جهادی شرکت می کنند و قطعا تاثیر بسیاری بر همگان دارد.

حجت الاسلام اکبرپور افزود: وقتی تعدادی از جوان در دوران جوانی در یک منطقه محروم شرکت می کنند  اولا  مردم به اصل  توجه به نظام، استحکام و بنیان محکم نظام مردم اعتقاد راسخ تر پیدا می کنند ثانیا نشر تفکر ما می توانیم در بین جوان آن روستا تاثیرگذاشته و خود باعث آبادانی هرچه بیشتر منطقه خود و حتی مناطق دیگر خواهندشد.

استاد حوزه با بیان اینکه نقش پر رنگ معنویت  را در هیچ زمان و مکانی نمی توان انکار کرد گفت: در 8 سال دفاع مقدس سلاح ما با سلاح های دشمن متجاوز قابل مقایسه نبود و آن چیزی که تفکر را رشد داد و باعث استقامت و پیروزی  آنها شد معنویت بود و جوانان ما با این دلاوری، برگ زرینی را آفریدند.

حجت الاسلام اکبرپور با اشاره پیشگام بودم روحانیت و طلاب در  اردوهای جهادی خاطر نشان کرد: روحانیت و طلبه ها نیز همانند دوران جنگ تحمیلی که جلو دار بودند در عرصه سازندگی نیز پیشقدم هستند و با تکیه بر اسلام و قرآن علاوه بر معنوی کردن محیط این اردو ها هم پا با بقیه اقشار در امر آبادانی کشور عزیزشان کمک می کنند.

استاد حوزه با تاکید بر رمز موفقت در تمام عرصه ها داشتن ایمان و روح معنویت در کارها است افزود:حرف اول را در اردوها بسیجی شادی و نشاط همراه با عبودیت می زند مثلا  برپایی مراسم  پرشور دعای کمیل، توسل، جشن های باشکوه افتتاحیه و اختتامیه اردو و برپایی نماز جماعت اول وقت  توسط روحانی و طلبه که  لباس جهادی  بر تن دارد حاوی پیام معنویت در این اردو های می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha