یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
محسنی معاون تبلیغ حوزه گیلان

حوزه/ خداوند در قرآن برای حیا جایگاه خاصی قائل شده و اگر انسان با این روش تربیت گردد، دیگر جای نگرانی برای حجاب، روابط اجتماعی و... نخواهیم داشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان گیلان در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در رشت با اشاره به اهمیت حیا و عفت ،گفت : از ارزشهایی که بسیار مورد  تاکید اسلام و منشاء  تمام خوبی ها در جامعه است، حیا و عفت می باشد . 

حجت الاسلام محسنی افزود : اگر بخواهیم حیا را  در تصویری  نقاشی کنیم همچون لباس است، زیرا لباس به عنوان مایه زینت ، انسان را از گرما ،سرما و عیب های که داریم محفوظ می دارد.

این مبلغ دینی، به اهمیت حیا اشاره کرد و گفت : خداوند در قرآن برای حیا جایگاه خاصی قائل شده است و اگر انسان با این روش تربیت گردد، دیگر نباید برای حجاب، روابط اجتماعی و... نگرانی داشته باشیم گرچه این نگرانی در جایگاه خود از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد.

وی در ادامه بااشاره به سخنانی از امام علی(ع) در نامه 53 نهج البلاغه در خصوص حیا، افزود : حیا آنقدر اهمیت دارد که اگر به درستی توسط آحاد جامعه عمل شود، این بیماری های اجتماعی که امروز شاهد آن هستیم ازقبیل فساد و... پیش نخواهند آمد .

حجت الاسلام محسنی، به انواع حیا اشاره کرد و تصریح کرد : حیاء در چشم ، در گفتار ، در رفتار از انواع  اقسام حیاء هستند که به صورت طولی به یکدیگرپیوسته هستند و برای رسیدن به تعالی بایستی این اصول اجرایی گردد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: : فقر ، اصرار برگناه ، کثرت کلام ، جهل و نادانی  ،رسم رسوم غلط و افعالی که به موجب حیا انجام نگیرد همانند طلب کردن از حق، موجب از بین رفتن عفت در جامعه خواهد شد لذا روحانیون  بایستی با تلاش وافردر راستای احیای حیاء در جامعه گام های موثری بردارند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha