یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام خمینی

حوزه/ مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در پادگان شهید بهشتی ندسا فارس گفت: در منظومه اندیشه حضرت امام خمینی(ره) که تجلی اسلام ناب محمدی در این عصر است، مذاکره و رابطه با شیطان بزرگ وسیله ای است برای تعامل با دنیا، اما در حقیقت باز کردن معبری برای تسلط دوباره آمریکا بر ایران اسلامی است.

حجت الاسلام مجتبی عباسی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در پادگان شهید بهشتی ندسا استان فارس در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» گفت: مذاکره و رابطه با شیطان بزرگ که در اثر عقب نشینی از موازین اسلامی و انقلابی و ویران کردن خانه ی عزت دینی رخ می دهد، وسیله ای است برای تنش زدایی و اعتمادسازی و تعامل با دنیا، اما در حقیقت باز کردن معبری برای تسلط و قیمومیت دوباره آمریکا بر ایران اسلامی است.

وی افزود: این کار هم بی توجهی و زیر پا گذاشتن منافع ملی است و هم طبق اصول ثابت قرآن و احکام اسلامی، ارتکاب فعل حرام و نامشروع است. قرآن مبنای روشنی در این موضوع دارد و آن راضی نبودن خدا به تسلط کفار و مشرکین بر اهل ایمان است.

حجت الاسلام عباسی گفت: هر فعل و اقدامی را که باعث باز شدن راهی برای سلطه ی کفار بر جامعه اسلامی گردد حرام و نامشروع است. لذا مذاکره و رابطه ای که سرانجامش در بهترین وجه و خوش گمانی، همان می شود که در کلام حضرت امام(ره) گذشت، راهی است برای تسلط دوباره مستکبر که بیش از سی سال تمام راه های سلطه جویی اش بر این کشور مسدود بوده است.

وی در پایان اضافه کرد: حال اگر ما به هر دلیلی در عمل به واجب دینی برای ساختن زمینه های یک مذاکره سستی نماییم، آیا آنها هم در اصول خویش برای ایجاد بستر سازنده یک مذاکره و رابطه ی صحیح تجدید نظر می نمایند و با احترام و عزت با دولت و ملت ما برخورد می نمایند؟! جواب این سوال را سوره ممتحنه آیه 118 صریحا توضیح داده و باید توجه خاصی به این موضوع داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha