پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 351196
۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
مهدویت

مسئول پژوهش مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: اعتقاد به آمدن منجی موعود در آخرالزمان تنها متعلق به نسل‌های شیعه نیست بلکه در تمامی ادیان الهی آمدن منجی وعده داده شده که می‌آید و جهان درگیر ظلم و استبداد را سرشار از عدالت و مهرورزی می‌کند

حجت‌الاسلام مجتبی شیدایی، در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»در بیرجند،اخلاق مداری را بزرگترین گمشده‌ بشر دانست و اظهار داشت: حکومت حضرت مهدی(عج) با رعب و وحشت ملت برای همراهی آن‌ها برقرار نمی‌شود، زیرا هر کاری براساس وجدان و آموزه‌های اسلامی انجام می‌شود و مردم در سایه اخلاق مداری زندگی می‌کنند.

وی، زادروز ولادت یگانه نجات‌بخش جهانیان و مصلح موعود آخر الزّمان را از بزرگترین روزهای خداوند دانست و افزود: جوانان و نوجوانان با مطالعه و شناخت نسبت به امام زمان خویش باید زمینه آشنایی جوانان دیگر جوامع نسبت به مهدویت را فراهم آورند.

مسئول پژوهشی مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگ انتظار در ذات خود اعتقادی راسخ است بیان داشت: امیدواری به آینده ، تجدید مداوم عهد و پیمان با حضرت ولی عصر (عج) و داشتن روحیه مبارزه و شهادت طلبی در راه خدا از صفات اصلی منتظران واقعی امام زمان (عج) است.

وی متذکر شد: اعتقاد به آمدن منجی موعود در آخرالزمان تنها متعلق به نسل‌های شیعه نیست، بلکه در تمامی ادیان الهی آمدن منجی وعده داده شده است که می‌آید و جهان درگیر ظلم و استبداد را سرشار از عدالت و مهرورزی می‌کند.

حجت الاسلام شیدایی با یادآوری این مطلب که نیمه شعبان نباید تنها منحصر به برگزاری جشن و شادی باشد اظهار داشت:منتظران حقیقی کسانی هستند که در هر لحظه برای اتصال بیشتر به امام زمان(عج) اعمال خود را مورد واکاوی قرار داده و بصیرت خویش را توسعه می‌دهند.

وی بیان داشت:آنچه فرهنگ انتظار شیعه را از سایر ادیان الهی متمایز می‌کند باوری است که به ما می گوید برای آمدن مهدی موعود باید به اصلاح اندیشه و نفس خویش بپردازیم و از حرکت به سمت لغزش‌ها دوری کنیم.

مسئول پژوهشی مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: رابطه امام زمان(عج) با ما یک رابطه حقیقی است نه حقوقی و ایشان مانند یک پدر نسبت به ما مهربان و دلسوز است و دوست دارد که فرزندانش رشد کند و از جهل بشر در رنج است.

 وی خطاب به آحاد جامعه متذکر شد:باید زمینه ظهور امام زمان(عج) را فرهم کنیم و هرکس در هرجایی که موقعیتی هست باید در حد توان موانع ظهور را برطرف کند چرا که تنها او است که می تواند انسانها را به کمال و سعادت دنیا و آخرت برساند.

حجت الاسلام شیدایی، با اشاره به اینکه بصیرت شیعه به او یاد می‌دهد که دوست و دشمن اهل بیت(ع) را به‌خوبی بشناسد و موقعیت‌های دفاع و صیانت از فرهنگ معصومین(ع) را به‌راحتی از دست ندهد افزود: نیمه شعبان فرصتی برای ارتباط و جذب مردم به سوی امام زمان (عج) است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha