یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حکیمیان

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تهیه و تدوین نقشه راه به همت نخبگان حوزوی و دانشگاهی را لازمه تحول مطلوب در علوم انسانی کشور برشمرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمد حکیمیان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان که بحث تحول در علوم انسانی نه دغدغه دیروز و امروز بلکه دغدغه ای افزون بر ده ، پانزده سال است، اظهار داشت: برای این که بتوانیم به تحول مناسب دست پیدا کنیم ، قبل از هر چیز نیازمند یک نقشه راه جامع و کاملی هستیم که این امر در سایه تعامل و همفکری نخبگان حوزه و دانشگاه میسر می شود.

وی افزود: تا زمانی که چنین نقشه راهی ترسیم نشود ، اسلامی سازی علوم انسانی به معنای واقعی محقق نشده و یا این که ناقص و ابتر خواهد بود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین برنامه هوشمند و درازمدت را از دیگر نیازهای اصلی ایجاد تحول در علوم انسانی عنوان کرد و گفت: بحث تحول در علوم انسانی که این همه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دیگر بزرگان است، یک مساله ای نیست که در کوتاه مدت بتوان آن را محقق کرد بلکه نیازمند یک نگاه و رویکرد بلند مدت است ، هر چند که در کوتاه مدت ومیان مدت نیز با تدوین برنامه هایی می توان مقدمات اقدام اصلی را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در پرتو چنین نگاه بلندمدتی باید به دو عامل اصلی نیز توجه داشت؛ نخست آسیب شناسی از وضع موجود است و دوم هم آینده نگری و پیش بینی لازم برای این که بدانیم دقیقاً در بحث تحول می خواهیم پس از رفع ایرادات به کجا برسیم و کدام اهداف انقلاب و اسلام عزیز را محقق سازیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha