یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 351956
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
بوستان کتاب

حوزه / انتشارات بوستان کتاب وابسته به دفترتبلیغات حوزه،جدیدترین آثار منتشر شده خود را درسال 94، معرفی کرد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، پایه های اخلاقی تهذیب نفس از منظر اصول کافی ، ره توشه ماه رمضان / 1394ویژه خواهران،   نقش تقيه در استنباط ، دنياي جوان ، جهنم چرا ، پله پله تا خدا ، سنت ، ايدئولوژي ، علم و به سوي حكومت جهاني امام مهدي (عج) ازجمله تازه های نشربوستان کتاب درسال94 هستند.

 *پایه های اخلاقی تهذیب نفس از منظر اصول کافی

این کتاب اثر سید محمدرضا وحدتی شبیری با  قطع : رقعی در 244صفحه به چاپ رسیده است .  

اثر مذکور با پژوهش در یکی از مجموعه‌های حدیثیِ معتبر شیعه (اصول کافی)، پایه‌های اساسی تهذیب نفس را از روایات اهل‌بیت(ع) استخراج کرده تا برای معلّمان اخلاق و نیز شاگردان و مخاطبان آنان، منبعی در آموزش‌های اخلاقی باشد.

در عصر حاضر که ظهور عرفان‌های کاذب به صورت خطری جدّی، جوامع بشری، به ویژه نسل جوان را مورد تهدید قرار داده، بر مربّیان متعهّد و دین‌مدار جامعة اسلامی فرض است که با استناد به آیات قرآن و احادیث پیشوایان معصوم(ع) یعنی مفسّران آگاه و راهنمایان متّصل به منبع وحی، دروازه‌های معارف ربّانی را به روی آنان گشوده و این نیاز معنوی را تأمین کنند.

*ره توشه ماه رمضان / 1394ویژه خواهران

   این اثر ازسوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبیلغات با قطع رقعی و 200صفحه به چاپ رسیده است .    

کتاب حاضر، گام نوینی، در حوزه مسایل مربوط به زنان است که دست مایه های دینی و راهکارهای آموزنده و مفیدی را در این زمینه عرضه نموده. معرفی سبک زندگی اسلامی، تحکیم نهاد مقدس خانواده، ترویج طهارت جامعه از انحراف های اخلاقی و آسیب های روانی و نیز تبیین راه و روش صحیح زندگی برای بانوان گرامی، از جمله مزایای این اثر به شمار می رود که ضمن اشاره به مقام منزلت مادر در نظام خلقت الهی، مطالب کاربردی و ارزنده ای را در زمینه های فردی و اجتماعی در معرض استفاده مبلغان ارجمند قرار داده است. همچنین احکام و معارف ارائه شده در آن، به ویژه برای بانوان محترم، بسیار راهگشاست.

*نقش تقيه در استنباط 

 این کتاب اثر نعمت الله صفری در قطع وزیری و704صفحه به چاپ رسیده است .

تقیه، ابراز سخن و با بروز کرداری برخلاف باور و اعتقاد در شرایط ویژه است. این حالت در سیره پیشوایان معصوم(ع) و نیز اصحاب آنان بروز کرده و در روایات شیعی، منعکس شده. از همین رهگذر به «فقه» و «دانش استنباط احکام» هم راه‌یافته است. اکنون و در هر زمان، فقیهان با این عنصر مهم در گستره فقه، روبرویند، از این رو لازم است تا «جایگاه و نقش عنصر تقیه در استنباط احکام فقهی» به روشنی بازشناخته شود.

این اثر با طرح مباحثی همچون تعریف تقیه، تاریخچه، جایگاه آن در معارف اسلامی، شبهه‌های پیرامون آن و مباحثی از این دست، به بررسی این موضوع پرداخته است.

*دنياي جوان

  این کتاب تالیف سید محمد حسین فضل الله و مجید مرادی در256صفحه با قطع : رقعی وارد بازار نشر شده است.  

 معرفی اجمالی اثر :زندگى انسان به دوره‏هاى مختلفى تقسیم مى‏شود. مهم‏ترین دوره آن، جوانى است. جوان، سرشار از نشاط، سر زندگى و جوش و خروش است و در عین حال، کارآمدترین و توانمندترین قشر جامعه. جوانان، نیروى محرکه جامعه هستند و در این دوره، سعادت و شقاوت فرد و جامعه تعیین مى‏شود.

علامه فضل اللّه در «دنیاى جوان» به پرسش‏ها و دغدغه‏هاى فکرى و عقیدتى جوانان پاسخ‏هاى روشن داده است.

*جهنم چرا

   کتاب جهنم چرا نوشته محمدحسن قدردان قراملکی در244 صفحه ودر قطع : رقعی  تجدید چاپ شد.  

 معرفی اجمالی اثر: از آموزه‏هاى ادیان آسمانى، وجود دوزخ و عذاب سرمدى است که ذهن هر انسان متفکرى را به خود معطوف کرده و در نگاه نخست، میان اصل کیفر در آخرت و بین خداوند و رحمت و آمرزشگرى او، نوعى ناسازگارى و دست‏کم استبعاد، حس مى‏کند. از این رو برخى از فلاسفه دین، مانند هیوم، به نقد و جرح آن پرداخته‏اند و در مقابل، اندیشوران متألّه، براى توجیه اصل عذاب، چگونگى و جاودانگى آن، نظریات مختلفى ارائه نموده‏اند.

کتاب حاضر، عهده‏دار تبیین و تحلیل نظریات مختلف درباره دوزخ و عذاب سرمدى است و به مباحث زیر مى‏پردازد: یازده نظریه در توجیه کیفر اخروى و تحلیل و ارزیابى آنها؛ تبیین چگونگى اصل عذاب ازطریق نظریه تجسم اعمال؛ تحلیل و ارزیابى دلایل طرفداران عذاب سرمدى و مخالفان آنها.

*پله پله تا خدا

  کتاب پله پله تاخدا اثر مجید ملامحمدی و محمود پوروهاب در168 صفحه تجدید چاپ شد.

 *سنت ، ايدئولوژي ، علم

  این اثرنوشته دكتر حمید پارسانیا برای بار چهارم تجدید چاپ شد.

 معرفی اجمالی اثر :مدرنیته دنیاى قبل از خود را با همه تنوع‏هایى که دارد، دنیاى سنت مى‏داند و امتیاز خود را با آن‏چه پشت سر گذارده امتیاز «تجدد» مى‏خواند. سال‏هاى پایانى قرن بیستم پایانه چالش‏هاى درونى دنیاى مدرن است و انسان غربى در همین پایانه جوانه‏هایى از چالش‏هاى جدیدى را مى‏بیند که بنیان‏هاى آن را به پرسش مى‏کشاند... .

این اثر بعضى از مفاهیم بنیادینى که در بستر تحولات مزبور شکل گرفته و مبانى معرفتى مربوط به آن‏ها را مى‏کاود. مفاهیمى نظیر «سنت»، «ایدئولوژى»، «دین»، «علم»، «لیبرالیسم» و مانند آن.

*به سوي حكومت جهاني امام مهدي (عج)

  کتاب به سوي حكومت جهاني امام مهدي (عج) اثر على اكبر حصارى در120 صفحه به چاپ سوم رسید. 

 معرفی اجمالی اثر :این نوشتار کوتاه، برآن است تا نخست، ابعادى از ظلم و جور آخرالزّمان را، بر پایه واقعیت‏ها و آمار به تصویر کشد، آن‏گاه وضعیّت مستضعفان عالم در شرایط نابرابر جهان امروز، چنان روشن مى‏شود که بتوان قضاوت کرد آیا به حدّ «اضطرار» نزدیک شده‏اند یا نه؟ سپس با نیم نگاهى به فرآیند سیاست‏هاى راهبردى استکبار جهانى، احتمال شکل‏گیری حکومت جهانى را بررسى و در پایان، سرنوشت صلح و عدالت را مرور مى‏کند تا معلوم شود آیا راهى براى تحقّق آن،
جز به دست منجى موعود الهى، وجود دارد؟....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha