پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با محکوم کردن کشتار شیعیان کویت گفتند: مسئولان بدانند، آنچه مملکت را حفظ می کند، ایمان جوانان است پس کاری نکنید که ایمان آنها آسیب ببیند و به همین خاطر به وسوسه های غرب گوش ندهید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید  بعد از ظهر امروز در ادامه سلسله مباحث تفسیر سوره احزاب در  مجتمع آموزش عالی فقه در قم،  اظهارداشتند: امتحانات پیامبران به خاطر آزردن آنان نیست، بلکه به دنبال تکریم پیامبران است تا ظرفیت های خود را نشان دهند؛ در حقیقت داستان پیامبران الگویی است برای کسانی که ادعای خوبی دارند، زیرا باید مثل پیامبران در امتحانات حاضر شوند و آزمون دهند.

معظم له بیان کردند: به قول امام حسین(ع) بسیاری از مردم بنده درهم و دینار هستند و دین هم لقلقه زبان آنها است و به همین خاطر هر وقت که نیاز داشتند نام خدا را می برند و هر وقت که مشکلشان حل شد دنبال کار خود می روند.

حضرت آیت الله سبحانی در تشریح شکل گیری جبهه ضدپیامبر(ص) در جنگ احزاب گفتند: این سه گروه یعنی یهودیان، مشرکان مکه و مشرق عربستان با ده هزار لشکر با یک هدف و با یک حزب واحد و مسلح به سلاح، مرکب و غذا در مقابل پیامبر شکل گرفت.

معظم له بیان کردند: در آن زمان اصحاب پیامبر(ص) چند دسته شدند؛ دسته اول منافقان بودند که در ظاهر اسلام را پذیرفته اند، ولی در باطل کافر هستند؛ گروه دوم، کسانی که ضعیف الایمان بودند و در قلب شان مرض بود و گفتند که پیامبر(ص) و خدای او ما را فریب دادند، زیرا ما نمی توانیم با سه هزار نفر حریف این گروه شویم؛ همان هایی که پشت سر پیامبر(ص) نماز می خواندند در صحنه عمل نشان دادند چقدر ایمانشان ضعیف است .

ایشان گفتند: گروه سوم هم کسانی بودند که به جای اینکه مردم را برای مقاومت و ثواب سوق دهند فریاد می زدند که مقاومت نکنید و به خانه ها بروید؛ در این شرایط پیامبر اکرم(ص) با چنین با چنین افرادی سروکار داشتند که واقعا شرایط را سخت کرده بود.

این مرجع تقلید بیان کردند: گروه چهارم هم کسانی بودند که گفتند خانه های ما خالی است و بیم آن داریم که خانه های ما را غارت کنند که قرآن آنهارا دروغگو نامیدو فرار از جبهه را به عنوان اساسی ترین نیت آنها خواند.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کردند: در چنین شرایط پیامبر اکرم (ص)با کمک امرای جوانی چون امام علی(ع) این سنگر را حفظ کرد و فرار آن چهار گروه را جبران کردند؛ یک ماه پس از مقاومت مسلمانان طی شد و خداوند آن طوفان را فرستاد.

ایشان بیان کردند: خداوند در این بخش بیان می کنند که یا رسول الله اگر دشمن وارد مدینه شود از دیگر سوی همین جمعیت چهارگانه منافق و ...، فتنه ایجاد می شود و به مردم می گویند که از اسلام برگردید و اگر کار بیخ پیدا کند ممکن است به راحتی هم موفق شوند و مقاومت مردم را بشکنند.

معظم له یادآورشدند: در اینجاست که باید بزرگانی مثل امام علی(ع) از دیگر افراد در این جایگاه مشخص شوند؛ زیرا تا امتحان نباشد، ماهیت این افراد و ماهیت بزرگانی چون امام علی(ع) مشخص نمی شود؛ این سیه رویی تا ابد برای این افراد ماند و مهر سیاه بر پیشانی آنها زده شد که در بدترین زمان جبهه ها را خالی کردند.

این مرجع تقلید بیان کردند: امیدواریم که در ایران ما جوانان لایقی که بوده و هستند، وحدت این کشور را حفظ کردند؛ در جنگ هشت ساله همه دنیا طرفدار صدام بود و سم و سلاح های ممنوعه در اختیار او نهادند، ولی جوانان ما هشت سال تمام راست  ایستادند و یک وجب از این کشور را به دشمن ندادند؛ مسئولان باید بدانند آنچه که مملکت را حفظ می کند ایمان جوانان است پس کاری نکنید که ایمان آنها آسیب ببیند و به همین خاطر به وسوسه های غرب گوش ندهید.

دشمنان نمی خواهند یک ایران مستقل در دنیا باشد

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کردند: نباید فکر کنیم که برنامه هسته ای جدی است، بلکه آنها می خواهند همه چیز را از ما بگیرند؛ آنها نمی خواهند یک ایران مستقل در دنیا باشد تا  از او دستور بگیرند.

ایشان افزودند:  تمام برنامه های جمهوری اسلامی ایران باید بر محور اسلام باشد و این کشور را در این شرایط حفظ کنید؛ انسان های بی رحمی که بوی انسانیت به مشامشان نچشیده است، امروز شیعیان را در مسجد امام صادق(ع) کویت  به خاک و خون کشیده اند و به کار خود هم افتخار می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha