سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
پوشش و تغذیه در سیره معصومان

حوزه/اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در ادامه سیاست‏های نشر دیجیتال و با هدف انتشار دیجیتال منشورات و آثار پژوهشگاه، نسخه موبایلی کتاب پوشش و تغذیه در سیره معصومان(ع) را تولید و در دسترس علاقه‌مندان قرار داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» کتاب پوشش و تغذیه در سیره معصومان علیهم‌السلام ضمن اشاره به دیدگاه قرآن کریم، گفتار و کردار معصومان علیهم‌السلام را در این زمینه بررسی می‌نماید و تلاش می‌کند تا نمونه و الگوی مناسبی از سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام در این‌باره ارائه نماید.

مؤلف در این اثر سخن خداوند در قرآن، سیره نبوی و سیره ائمه علیهم‌السلام را از منابع معتبر روایی، تاریخی، تفسیری و ... استخراج، تنظیم، تدوین و به زبان روز بیان کرده و نیز کوشیده تا نظر قرآن و پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله را درباره اهمیت، ضرورت و چگونگی پوشش و تغذیه و نیز روش و سیره نبوی را به عنوان مدخل ورود به بحث مطرح کند.

 این کتاب از «مقدمه و چهار بخش: کلیات، تغذیه و پوشش در نگرش و روش نبوی و فاطمی، جایگاه تغذیه در نگرش و روش ائمه علیهم‌السلام، پوشش در نگرش و روش ائمه علیهم‌السلام» گردآوری شده است.

بخش اول از سه فصل «مفاهیم، جایگاه تغذیه و پوشش در قرآن، فرهنگ تغذیه و پوشش در زمان معصومان علیهم‌السلام» تشکیل شده است.

بخش دوم با عنوان تغذیه و پوشش در نگرش و روش نبوی و فاطمی فصل‌های «جایگاه تغذیه در نگرش و روش پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، پوشش در نگرش و روش پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، تغذیه و پوشش در نگرش و روش حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها» را در خود گنجانده است.

در بخش سوم که جایگاه تغذیه در نگرش و روش ائمه علیهم‌السلام نام دارد مطالب فصل‌های «جایگاه تغذیه در نگرش ائمه علیهم‌السلام و  جایگاه تغذیه در روش ائمه علیهم‌السلام» نگاشته شده است.

در بخش چهارم این کتاب «مقدمه و سه فصل: جایگاه پوشش در نگرش ائمه علیهم‌السلام، ویژگی‌های پوشش در نگرش ائمه علیهم‌السلام و روش ائمه علیهم‌السلام در پوشش» به چشم می‌خورد.

خاطر نشان می شود:این محصول از ابزارها و قابلیت های متعدد پژوهشی برای پژوهشگران برخوردار بوده که از مهمترین قابلیت های این نرم افزار می توان به نمایش متن کتاب، جستجو، بخش تاریخچه مطالعه، نشانه گذاری و علاقمندی ها، اشتراک گذاری (انتخاب متن، ارسال و اشتراک گذاری در جوامع مجازی و...)، ذخیره تمام یا بخشی از محتوا، پرش به صفحات یا مجلدات دیگر و کلیدهای پیمایش در نمایش، بخش تنظیمات (تنظیم ویژگی های نمایش متن، تنظیمات نوع و اندازه قلم و فونت، تعیین فاصله بین خطوط، تنظیمات مطالعه نمایش روز و شب) و... اشاره کرد.

لازم به ذکر است، نسخه موبایلی کتاب پوشش و تغذیه در سیره معصومان علیهم‌السلام نوشته امیرعلی حسنلو که در 364 صفحه می باشد، از طریق فروشگاه الکترونیکی نشر دیجیتال پژوهان به آدرس digi.isca.ac.ir و همچنین از طریق فروشگاه اندرویدی بازار قابل تهیه و استفاده می‏باشد.

علاقمندان جهت دانلود نرم‌افزار موبایلی کتاب پوشش و تغذیه در سیره معصومان علیهم‌السلام، به سایت فروشگاه نشر دیجیتال پژوهشگاه به آدرسhttp://digi.isca.ac.ir  یا به صفحه اختصاصی پژوهشگاه در سایت بازار به آدرس https://cafebazaar.ir/developer/isca-itمراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha