چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
بیانیه شورای همکاری خلیج فارس

حوزه/ بیانیه شورای همکاری خلیج فارس در محکوم کردن انفجار تروریستی مسجدامام صادق(ع)کویت بدون اشاره به اینکه شهدای این حادثه نمازگزار بوده اند، از آنها به عنوان شهروندان بی گناه نام برده و از سوی دیگر بدون اشاره به شهادت آنها در مسجد از این مکان با تعبیر "عبادتگاه" یاد می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، پس از وقوع انفجار تروریستی در مسجد امام صادق کویت که متعلق به شیعیان این کشور می باشد، شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی را محکوم کرد؛ بیانیه ای که خود باعث خشم و عصبانیت شیعیان کشورهای مختلف شد؛ چرا که این بیانیه بدون اشاره به اینکه شهدای این حادثه نمازگزار بوده اند، از آنها به عنوان شهروندان بی گناه یاد می کند و از سوی دیگر بدون اشاره به شهادت آنها در مسجد از این مکان با تعبیر "عبادتگاه" یاد می کند.

چنین تعبیراتی از آنجا ناشی می شود که اکثر کشورهای خلیج متاثر از اندیشه وهابی عبادات شیعیان در مساجد را شرک می دانند و از این رو از مساجد شیعیان نیز با تعبیر "عبادتگاه" یاد می کنند.

در این زمینه وزارت کشور کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد: امنیت و سلامت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امنیتی واحد و تقسیم ناپذیر است و باید تمام اقدامات لازم برای مقابله با تروریسم صورت گیرد.

اعضای شورای همکاری خلیج فارس در پایان نشست اضطراری خود در کویت همچنین بر ضرورت اقدامات بین المللی برای مقابله با آفت تروریسم و ریشه کن ساختن آن تاکید کردند و افزودند چنین اقداماتی هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

در این بیانیه آمده: علما و رسانه ها نقش بزرگی در معرفی چهره واقعی اسلام معتدل به دور از افراط و خشونت دارند و ما از جوانان مسلمان می خواهیم به این افکار افراطی و ویرانگر ومروجان چنین افکاری اعتنا نکنند.

شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد: اقدامات تروریستی روزهای اخیر در عربستان و بحرین و حملات آنها به "عبادتگاهها" در شهرهای الدمام و القدیح عربستان و کویت و حمله به ایستگاه امدادرسانی امارات عربی در سومالی همگی محکوم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha