یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام رضوی مهر

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه علی(ع) در مسائل عرفانی و ملکوتی یکتا است گفت: علی(ع) در طول دوران 25 سال خانه نشینی بعد از رحلت پیامبر(ص) سکوت نکرد و هر جا که اسلام به خطر افتاد جان خود را سپری برای حفظ اسلام قرار داد.

حجت الاسلام رضوی مهر در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع) گفت: شخصیت امام علی(ع) آنقدر بلند مرتبه است که نه تنها توسط دوستان بلکه از سوی غیر مسلمانان نیز مورد تحقیق قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هرگز و هیچ زمانی نمی‌توان علی(ع) را یک انسان معمولی پنداشت تصریح کرد: علی(ع) را باید از دوران نوجوانی و همراهی با پیامبر(ص) و از دوران بحران‌ها و جنگ هایی که در داخل فتنه گران و در خارج کفار تحمیل کرده بودند شناخت.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب گفت: علی(ع) کسی است که در محراب عبادت احدی به آن قدیس نمی‌تواند نزدیک گردد و در میدان جنگ نیز شمشیرش تمایز بین حق و کفر را نمایان می‌کند.

وی با بیان اینکه علی در مسائل عرفانی و ملکوتی یکتا است افزود: علی(ع) در طول دوران 25 سال خانه نشینی بعد از رحلت پیامبر(ص) سکوت نکرد و هر جا که اسلام به خطر افتاد جان خود را سپری برای حفظ اسلام قرار داد.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به اینکه برخورد علی(ع) در مشاوره به خلفا نشان از روح بلند او دارد که به جز اسلام به چیز دیگری فکر نمی‌کند گفت: علی (ع) در دوران حکومت خود آینه تمام نمایی از چهره انور خویش را به نمایش می‌گذارد.

وی بیان کرد: جای تعجب نیست که دانشمند مسیحی با نام علی معاشقه می‌کند یا شخصی از هند بدون اینکه مسلمان باشد علی را به عنوان موجود برتر می شناسد و یا ملیت ها و مذاهب گوناگون علی را اعلی ترین انسان در قله بندگی می شناسند.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب گفت: علی دارای ویژگی‌هایی است که خداوند به او داده است و جایگاه او نزد پیامبر(ص) به منزله هارون برای موسی و وصی پیامبر(ص) است.

وی ابراز داشت: پیامبر(ص) می‌فرمایند که علی(ع) مانند سوره "قل هو الله" است که هر کس یک بار آن را بخواند یک ثلث قرآن و هر کس دو بار بخواند دو ثلث قرآن و هر کس سه بار بخواند تمام قرآن را خوانده است و هر کس علی را با زبان دوست بدارد ثلث ایمان و هرکس با زبان و قلب دوست بدارد دو ثلث ایمان و هر کس با زبان و قلب دوست بدارد و در مقام عمل بر آید ایمان او کامل است.

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان اینکه صبح روز نوزدهم رمضان شمشیر حماقت و جهل و اسلام سکولار و اسلام تحجر فرق اسلام ناب را دو نیمه کرد گفت: تفاوت اسلام ناب با اسلام ساختگی زمانی بروز کرد که در محراب فریاد فزت و رب الکعبه همراه با بال فرشتگان بر فرش و عرش الهی طنین انداز شد.

وی عنوان کرد: این ایام فرصتی است که با مراجعه به کلام امام(ع) فاصله خود را با شاخص مسیر عبودیت کم کنیم و بدانیم که قبه همیشه منور علی (ع) در نجف در کنار انبیای دیگر تلالو نام خدا را در قلوب مردم منور می کند.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب گفت: در روز نوزدهم ؛ بیستم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان پیروان امیرالمؤمنین(ع) را دعوت می‌کنیم که به بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها و مناطق فقیرنشین شهرها مراجعه کنند و بدانند که دل علی زمانی خشنود می‌شود که مرهمی بر دل نیازمندان و مستمندان باشیم.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha