یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: ما تا وقتی در محوریت ولایت حرکت کرده و اعتقادات خود را تنظیم کنیم به اسلام ناب نزدیک شده‌ایم و هر چه از ولایت جدا شویم از اسلام ناب جداشده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین احمد  فرخ فال در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه امیرالمؤمنین علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص) نقش محوری در زندگی یک انسان مؤمن دارد اظهار کرد: اگر این نقش محوری که همان جایگاه ولایت در اعتقادات مسلمانان است درست و به جای خود در زندگی انسان قرار گیرد، طبعاً انسان از اسلام ناب جدا نمی‌شود.

وی بیان کرد: امام علی(ع) در خطبه شقشقیه می‌فرماید جایگاه ولایت مانند جایگاه عمود فولادینی است که در وسط سنگ آسیاب قرار دارد و حرکت مؤثر اسلام بدون جایگاه ولایت ممکن نیست.

مدیر حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام نابی که امام(ره) بارها فرمودند، اسلامی است که با محوریت ولایت باشد گفت: اگر ولایت در حرکت و زندگی مسلمین رعایت نشود همانطور که مقام معظم رهبری بارها بیان نمودند این اسلام به اسلام آمریکایی و یا مسلکی که استعمارگران پیروی می‌کردند تبدیل می‌شود.

وی افزود: افراط و تفریط از محوریت ولایت نیز موجب می‌شود که اسلام به اسلام آمریکایی و گرایش‌هایی که استعمارگران دنبال می‌کردند سوق پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال با بیان اینکه مسیر مستقیم، مسیری است که امام علی(ع) مشخص کردند و آن جایگاه ولایت در حرکت انسان‌ها و سیاست‌هایشان است گفت: اگر اسلام بدون ولایت شد، به اسلام متحجرین تبدیل می‌شود که امام بارها از مشکلاتی که متحجرین داشته‌اند سخن می‌گفت.

وی با اشاره به این که اسلام ناب اسلامی است که برای جایگاه ولایت در خود یک نقش اساسی قائل شود تصریح کرد: ما تا وقتی در محوریت ولایت حرکت کرده و اعتقادات خود را تنظیم کنیم به اسلام ناب نزدیک شده‌ایم و هر چه از ولایت جدا شویم از اسلام ناب جداشده‌ایم.

مدیر حوزه علمیه استان  قم ابراز داشت: درسی که این روزها از تاریخ اسلام می‌گیریم این است، همانطور که پیامبر(ص) فرمودند، نقش و جایگاه کتاب،سنت و اهل‌بیت(ع) را در جایگاه خود محترم بشماریم و نه افراط کنیم و نه تفریط و سنت پیامبر(ص) را با محوریت قرآن و اهل‌بیت(ع) مدنظر داشته باشیم تا ان شاء الله به اسلام ناب نزدیک‌تر شویم.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha