جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 356241
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
 کتاب از تفاوت تا تفاهم

حوزه/ کتاب «از تفاوت تا تفاهم:آشنایی با تفاوت‌های زن ومرد»، در راستای ارائه سبک زندگی اسلامی، به همت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب«از تفاوت تا تفاهم: آشنایی با تفاوت‌های زن ومرد» با هدف ارائه مهارت های زندگی مشترک بر پایه آموزه های دینی تهیه شده و در صدد آن است که ضمن بیان مشترکات زن و شوهر و البته تفاوت های آنان ، با استفاده از دستورات نورانی اسلام و هم چنین روانشناسی بر آگاهی های زوجین افزوده و  موجبات استحکام خانواده ها را فراهم آورد.

در مقدمه این کتاب آمده است: امروزه دامنه اختلافات خانوادگی در عموم اصناف جامعه گسترش یافته و متاسفانه آمار طلاق بالا رفته است که یکی از مهم ترین دلیل این امر عدم آگاهی از مهارت های لازم برای زندگی مشترک است.

برپایه این گزارش؛ آگاهی از تفاوت‌­ها به هر کدام از زن و مرد این فرصت را می­‌دهد که هم‌­زبان و همدل باشند و بتوانند به دنیای یکدیگر وارد شده و به زبان مشترک دست یابند. روحية‌ زنانه، براي‌ زنان است و روحية‌ مردانه، ویژه مردان و اگر اين تفاوت‌‌ها جابه‌‌جا شود، نقش‌‌ها جابه‌‌جا مي‌‌شوند و کسی نمی‌­تواند در جايگاه خود، ابراز وجود و احساس مسئوليت کند و آن‌‌گاه مشکلات ديگري به وجود مي‌‌آید. بنابراین لازم است زوج‌­‌های جوان، پیش از هر چیزی شناخت کاملی از تفاوت‌های یکدیگر داشته باشند.

این کتاب از دو گفتار تشکیل شده است: گفتار اول به شباهت‌ها و مشترکات زن و مرد می‌پردازد و گفتار دوم به تفاوت‌های آن دو؛ تفاوت‌هایی از قبیل تفاوت در فضایل اخلاقی، ارتباط کلامی، عواطف و احساسات و... .

گفتنی است: این کتاب توسط، دفتر مدیریت مطالعات تربیتی و فرهنگی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه تدوین و  توسط حجت الاسلام مهدی محمدی به رشته تحریر در آمده است.

خاطرنشان می شود: علاقه‌مندان به این کتاب نفیس، که توسط انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری طریق معرفت ثقلین در سه هزار  نسخه چاپ شده است، می توانند جهت تهیه آن به سایتwww.tahzib-howzeh.ir  و یا www.fm24.ir  مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های 09190658050 و 02537841162 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha