یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت‌الاسلام احمدی حرم

حوزه/ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از شرکت بیش از ۱۸ هزار قرآن آموز در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در سال خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام احمدی در طرح ملی قرآنی 1449 که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد، گفت: هدف معاونت فرهنگی آستان مقدس نشر معارف قرآن و عترت است و این مهمترین  رسالت این بارگاه نورانی می باشد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با استناد به روایتی از امام صادق علیه السلام، قم را حرم اهل بیت علیهم السلام معرفی کرد و گفت: حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به عنوان محور شهر مقدس قم است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره های قرآنی، موجب پیوند قرآن و عترت در حرم آل الله شده است؛ تلاش می شود، نشر قرآن برای گروه های سنی مختلفی انجام گردد که در این راستا راه اندازی رواق کودک و رواق نوجوان و اجرای برنامه های مختلف دینی و قرآنی برای این گروه های سنی در حال برگزاریست.

حجت الاسلام احمدی به فعالیت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) اشاره کرد و گفت: در سال بیش از 18 هزار نفر در این مرکز آموزش قرآن و معارف دینی می بینند که بخش عمده ای از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به برگزاری رشته های آموزشی مختلف در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) افزود: در این مرکز، دوره های روخوانی، تجوید، حفظ، صوت و لحن ، ترجمه و مفاهیم و... برای گروه های سنی مختلف برگزار می شود.

وی در پایان افزود: مسابقات قرآنی استانی نیز در ایام دهه کرامت (29 و 30 مرداد ماه) در حرم مطهر برگزار می شود و علاقه مندان می توانند در این مسابقات نام نویسی و شرکت کنند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha