یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی موضوع مهدویت و مسأله انتظار را یکی از عوامل تقویت کننده وحدت میان امت‌ها بیان کرد و گفت: مهدویت، یکی از مسائلی است که می‌تواند محور جامعه اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خوزستان، آیت‌الله محسن اراکی، در بازدید از حوزه علمیه خواهران و مرکز آموزش اسلامی کوثر شهرستان دزفول، با اشاره به ضرورت وحدت میان مسلمانان، اظهار داشت: وحدت امت اسلامی از فرایضی است که قرآن کریم و پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) بر آن تأکید خاص و ویژه‌ای داشته و همواره امت را به حفظ وحدت و برادری دعوت کرده‌اند.

آیت‌الله اراکی، با تأکید بر این‌که حفظ وحدت برابر با حفظ اسلامیت جامعه اسلامی است، تصریح کرد: حفظ این وحدتی که امام امت و مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، از اوجب واجبات است؛ چراکه حفظ وحدت برابر با حفظ اسلامیت جامعه اسلامی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، وحدت شکل گرفته میان کشورهای اسلامی را از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: وحدت مقوله‌ای است که در قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر آن تأکید شده و همین تأکیدی که مقام معظم رهبری و پیش از آن حضرت امام(ره) بر آن داشته‌اند، سبب شد تا امروز چنین وحدتی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس به راهبری ایران شکل گیرد.

* ایران؛ نماد وحدت واقعی در جهان اسلام

وی با بیان این‌که نمود وحدت جهان اسلامی در جامعه اسلامی ایران نمایان شده است، تصریح کرد: امروزه به حول قوه الهی، جامعه جمهوری اسلامی ایران، الگوی وحدت در جوامع بین‌المللی و دیگر عرصه‌ها شده و ما این مهم را مدیون درایات و هدایت داهیانه مقام معظم رهبری هستیم.

*لزوم همدلی و هم زبانی

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با اشاره به توجه ویژه مردم و مسئولان به شعار سال جاری، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با نام‌گذاری سال جاری به "همدلی و همزبانی دولت و ملت" در تلاش برای گسترش وحدت در جامعه بوده، لذا همه موظف به رعایت این اصل مهم هستند، چرا که توجه بر آن، سبب پیروزی در عرصه‌های مواجهه با دشمن خواهد شد.

*انتظار وحدت آفرین

آیت‌الله اراکی، در بخش دیگری از سخنان خود، انتظار حضرت ولی‌عصر(عج) را یکی از مهمترین سنت های حسنه و الهی برای مسلمانان دانست و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم از ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) با عنوان «یوم الفتح» یاد کرده و مسلمانان را به انتظار برای آخرین منجی عالم بشریت فرا خوانده است که همین انتظاری که از پیامبر اعظم(ص) آغاز شده، زمینه‌ای برای وحدت میان جوامع اسلامی شده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، موضوع مهدویت و مسأله انتظار را یکی از عوامل تقویت کننده وحدت میان امت‌ها بیان کرد و اظهار داشت: محور مهدویت، یکی از مسائلی است که می‌تواند محور جامعه اسلامی باشد و به همین دلیل نیز حوزه‌های علمیه و نهادهای فرهنگی و همچنین بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج)، می‌توانند با انجام فعالیت‌ها پژوهشی نسبت به انسجام و تقویت وحدت در جوامع کمک شایانی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha