چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/نماینده ولی فقیه در اصفهان با تاکید بر این که مراکز علمی نباید به مسائل حزبی و سیاسی وارد شوند، ابراز داشت: شخصیت های علمی نباید به هیچ گروهی وابسته باشند، چرا که محور برای همه ما جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار سرپرست و معاونان دانشگاه اصفهان با بیان اینکه بسیاری از رشته های دانشگاهی را نه نیاز داریم نه برای آن ها کار داریم، گفت: نباید افتخار ما به تعداد رشته هایمان باشد، بلکه باید ببینیم این رشته ها چه خاصیتی دارند و یا برای کشور سودمند است یا خیر؟

نماینده ولی فقیه در اصفهان، به حضور دختران در رشته های غیر مرتبط با جنسیتشان اشاره کرد و گفت:  متاسفانه در رشته هایی که نیاز به حضور بانوان است با کمبود حضور بانوان مواجه هستیم.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر این که مراکز علمی و حوزه های علمیه نباید به مسائل حزبی و سیاسی وارد شوند، ابراز داشت: شخصیت های علمی نباید به هیچ گروهی وابسته باشند، چرا که محور برای همه ما جمهوری اسلامی ایران است و مابقی موضوعات مهم نیست.

وی با اشاره به این که همه فعالیت های ما باید بر اساس اولویت بندی باشد، افزود: نمونه بارز، عدم اولویت بندی مصلی بزرگ اصفهان است که ۱۸ پروژه در کنار همدیگر قرار گرفته است، در صورتی که اگر اولویت بندی شده بود، قسمت هایی از آن تا کنون مورد بهره برداری قرار گرفته بود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر اینکه تعداد اساتید اصلا مهم نیست، گفت: اساتید با کیفیت باید در دانشگاه ها به کار گرفته شود، کار فرهنگی واقعی، کیفیت اساتید است و مابقی کارها برای گزارش دادن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: همانطور که دانش آموز معلم، را برتر می داند، دانشجو نیز استاد را بالاتر می داند، پس اساتید باید در رفتارشان استاد اخلاق باشند.

دکتر هوشنگ طالبی، سرپرست دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر دانشگاه اصفهان به عنوان بزرگترین دانشگاه استان با ۱۵ هزار دانشجو فعالیت می کند که بیش از ۵۰درصد این دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

وی با بیان اینکه قاعده دانشجویی در حال تغییر است و اکثریت دانشجویان در مقطع فوق لیسانس به بالا هستند، اظهار داشت: تعداد ۶۵۰ نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه اصفهان هست که از این تعداد به غیر از ده نفر که مربی فوق لیسانس هستند مابقی دارای مدرک دکتری هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha