یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خانم اعدادی

حوزه/ مسئول دفتر مدارس خواهران حوزه علميه خراسان گفت: ناهماهنگي بين گفتار و عمل استاد چه بسا بسياري از طلاب را نسبت به حوزه بي اعتماد مي كند و اين مسئله آسيب بزرگي براي دين است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، خانم اعدادي، در نشستي با استادان مدرسه علميه حضرت زينب (س)، گفت: در آيات و روايات كه به مقام عالي معلم و مربي اشاره شده، اولين معلم پروردگار عالم و اولين شاگرد، حضرت آدم معرفي شده است.

وي با بيان اينكه كار استاد، راهبري و خدمت به جويندگان علم مي باشد، ابراز داشت: به همين علت بايد  ويژگي هاي يك استاد نمونه را كسب كرد كه به طور مثال، توان علمي استاد در ارائه درس، امري اساسي است و معلم بايد از نظر علمي بتواند درس را به صورتي متقن ارائه دهد.

مسئول دفتر مدارس خواهران حوزه علميه خراسان، هماهنگي گفتار با عمل را نكته اساسي در عرصه معلمي برشمرد و يادآور شد: ناهماهنگي بين گفتار و عمل استاد چه بسا بسياري از طلاب را نسبت به حوزه بي اعتماد مي كند و اين مسئله آسيب بزرگي براي دين است.

خانم اعدادي، بر رعايت اخلاق اسلامي توسط اساتيد تأكيد و خاطر نشان كرد: اخلاق و درس را از هم جدا نكنيد چرا كه بيان حديث يا نكته اي اخلاقي در كنار هر درس آثار و بركات فراواني دارد.

در ابتداي این جلسه كه به منظور آشنایی بیشتر با استادان، ارائه آئین نامه ها و سیاست های مدرسه حضرت زينب (سلام الله عليها) و همچنین دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات حاضران برگزار شد، خانم پارسایی راد، مدرسه حضرت زينب (سلام الله عليها) ضمن تبیین حدیثی از امام جواد (عليه السلام)  که می فرمایند: ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِى الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِى الشِّدِّةِ، وَ الاْ نْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إ لى قَلْبٍ سَليمٍ، بر انصاف در معاشرت با طلاب، احساس همدردی و درک شرایط خاص آنان تأکید کرد.

وی همراهی معنویت و مسائل آموزشی را امری ضروری خواند و از استادان خواست تا با تعامل و همکاری با مسئولان برای پیشرفت اين مدرسه و رسیدن به هدف نهایی که همان تربیت دینی و اشاعه فرهنگ اسلامی است، تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha