یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌‌الاسلام فخار طوسی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم، فرصت شناسی و بهره گیری مناسب از فرصت ها را درسی عنوان کرد که همه طلاب و فضلای حوزه باید آن را از سیره باقرالعلوم (ع) فرا بگیرند و آن را الگوی زندگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین فخار طوسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تسلیت شهادت مظلومانه باقرالعلوم(ع) با اشاره به سیره امام باقر (ع) گفت: در زندگی امام باقر(ع) یک مساله ای وجود دارد که برای ما طلاب و فضلای حوزه می تواند درس مهمی باشد و آن هم استفاده مطلوب از فرصت ها و فرصت شناسی است.

وی افزود: شرایط زندگی حضرت باقر(ع) و به دنبال ایشان امام صادق(ع) مصادف شد با دوران ضعف و اضمحلال بنی امیه و این که اقتدار سیاسی دولت جور و ستم رو به ضعف گذاشته بود.

این استاد و محقق حوزوی خاطرنشان کرد: در واقع امام باقر(ع) از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را کردند و با ایجاد یک نهضت فرهنگی به نفع شیعه به تبیین معارف الهی پرداختند.

 وی افزود: این مساله حقیقتاً یک درس بزرگ برای حوزه های علمیه در همه سطوح چه اساتید و طلاب، چه مبلغان و نویسنده ها و وعاظ و منبری هاست که از فرصت های اجتماعی و شخصی که برایشان پیش می آید در مسیر تبلیغ دین و هدایت مردم بهره لازم را ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین فخار طوسی همچنین بیان داشت: ما الان در آغاز سال تحصیلی حوزه هستیم؛ قطعاً هر آغازی یک فرصت خوبی است که با نشاط و سرزندگی و حس نو شدن همراه است و باید از این فرصت استفاده کنیم و با برنامه ریزی و هدف گذاری مطلوب و درست به سمت جلو گام های استواری برداریم.

وی اضافه کرد: بنابر این اصل همین استفاده از فرصت ها است که امیدواریم همه طلاب و فضلا آن را نصب العین خود قرار دهند و بدانند که اساساً مدیریت فرصت ها یکی از رازهای موفقیت است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha