یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
 نمایشگاه "اندیشه نجات" در خوزستان

حوزه/ نمایشگاه «اهواز درگذر تاریخ» برای دومین سال متوالی با هدف معرفی علمای خوزستانی قرن ۱ تا ۱۳ هجری در اهواز برگزار می‌شود.

احمد سواری، از فعالین فرهنگی اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با اشاره به آغاز به کار دومین نمایشگاه «اهواز درگذر تاریخ»، اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف معرفی علمای قرن 1 تا 13 هجری استان خوزستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ملت ایران وام‌دار دو مجموعه انسانی اهواز و جبل عامل است»، تصریح کرد: برای اثبات این مهم همراه با جمعی از طلاب نخبه اهوازی علمای قرن یکم تا سیزدهم هجری را شناسایی کرده و به‌صورت مستند و با استناد به منابع موثق از زندگی‌نامه آنها رونمایی خواهیم کرد.

سواری، با بیان این‌که نمایشگاه «اهواز درگذر تاریخ» برای دومین سال است که در اهواز برگزار می‌شود، افزود: تفاوت میان نمایشگاه امسال با سال گذشته در افزایش تعداد زندگی‌نامه‌های علما، معرفی آثار آنها و رونمایی از آثار باستانی اسلامی در سه دوره دوبیسیه، مشعشعیان و کعبی‌ها، می‌باشد.

عضو دبیرخانه نمایشگاه اهواز درگذر تاریخ، با اشاره به زمان برگزاری افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: إن شاءالله آیین افتتاحیه این نمایشگاه امشب رأس ساعت 20 با حضور آیت‌الله موسوی جزایری برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که مدت‌زمان برگزاری این نمایشگاه 10 روز است، اظهار داشت: زمان بازدید از نمایشگاه صبح‌ها از ساعت 9 لغایت دوازده و بعدازظهر ظهرها نیز از ساعت 16 الی 23 خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha