سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام نظافت

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: همان گونه كه حيات مدارس علميه به وجود طلبه هاست، وجود طلاب هم به حیات معنوي آنان بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين نظافت، در جمع طلاب اين مدرسه مدرسه علميه حضرت مهدي(عج) مشهد، بابيان اين كه همان گونه حيات مدارس علميه به وجود طلبه هاست، وجود طلاب هم به حیات معنوي شان بستگی دارد، اظهار داشت: اگر این حیات معنوی نباشد، انسان، مرده‌ای بیش نیست؛ کما این که قرآن در آيه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ» ما را دعوت به زنده شدن می‌کند.

وي ادامه داد: مؤمن باید امیدوار باشد و اين اميدواري به خاطر تصمیم گرفتن‌هاي جديد است؛ چرا كه آدم‌های ناامید تصمیم نمی‌گیرند و انسان های امیدوار اهل تصمیم گیری‌اند.

مسئول مدرسه علميه حضرت مهدي(عج) با تأكيد بر اين كه باید در آغازین روزهای سال تحصیلی، نیت متعالی، خوب و خالصي برای حرکت در مسیر نورانی یاری امام زمان(عج) داشته باشيم، گفت: یکی از شرایط حرکت در مسیر امام زمان(عج) و نصرت ایشان، عبرت گرفتن از گذشته است، اگرکسی عبرت بگیرد، بهتر می‌تواند تصمیم بگیرد. چرا كه عبرت‌ها به تصمیم‌های خوب و تازه کمک می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمين نظافت با اشاره به اين كه با نگاهي به گذشته، موفقیت‌ها و امتیازات را در نظر داشته و براي ريشه كنی عیوب تصميم بگيريم، اذعان كرد: نکته بعدی در شروع سال تحصيلي سرعت و توجه به گذشت زمان است. زيرا انسان هر چقدر سعي و تلاشش بيشتر باشد، بهره و سرعتش هم بيشتر خواهد بود.

وي با اشاره به خطبه 16 نهج البلاغه كه امام علي(ع) در اين خطبه انسان ها را به سه دسته تقسيم مي كند، ابراز داشت: دسته اول، انسان هايي هستند كه سعی و سرعت را با هم دارند و اینها نجات ‌پیدا می‌کنند و یک دسته ديگر، در طلب و خواهش خود کُندند و دسته سوم آدم‌های مقصرند كه این‌ها در آتش می افتند.

رئيس مدرسه علميه حضرت مهدي(عج) با توصيه به اين كه هیجان استفاده از فرصت‌ها را در مدرسه ایجاد کنید، خاطرنشان كرد: اگر این هیجان در هر نفر ایجاد شود، می‌تواند بر دیگران هم اثر بگذارد، چرا که اگر همه سرعت بگیرند کل مجموعه می‌شود مجموعه سریع و همه به هم در این راه کمک مي كنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha