یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 359484
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

عضو خبرگان رهبری گفت: درس بزرگ شهدا برای جوانان این نسل این است که با تمام وجود پشتیبان آرمان های نظام و مقام معظم رهبری و ولایت فقیه باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین دیرباز، ظهر امروز  در مراسم تجدید دیدار خانواده شهید یکه زارع در بقعه شهدای گمنام دانشگاه قم  در سخنانی با ذکر این مطلب که حضور این شهید در این دانشگاه مایه آبرو و افتخار است گفت: دانشگاهیان ما  به میزبانی شهدا می بالند و افتخار ما نیز این است که خادم شهدا باشیم.

وی افزود: شهید یکه زارع پس از 32سال شناسایی شد و ایشان بر همه، سمت استادی دارد، زیرا او استاد درس ایثار، شهامت و دفاع از میهن خویش بوده است.

رئیس دانشگاه قم خاطر نشان کرد: درس بزرگ این شهید برای جوانان این است که با تمام وجود پشتیبان آرمان های نظام و مقام معظم رهبری و ولایت فقیه باشند.

استاندار قم  نیز در این مراسم گفت: مردم قم به میزبانی  این میهمان شریف افتخار می کنند. قطعا دانشجویان اجازه نمی دهند این شهیدان در قربت بمانند.

پدر شهید نیز گفت: فرزند من فقط برای رضای خدا به جبهه  رفت و اگر بازم خدا قسمت کند فرزندان دیگرم را برای رضای خدا می دهم.

وی افزود: هیچ کدام از این داغ ها به اندازه داغ  حضرت علی اکبر(ع) برای امام حسین (ع)نبود، همه ما وظیفه داریم راه و این مسیر را ادامه دهیم تا شهدا از ما راضی باشند.

مارد شهید نیز در سخنانی  گفت: جند روز قبل نذری کردم که خبری از پسرم بیاید که خدا  نیز نذرم را ادا کرد و پسر خودم را پیدا کردم، ولی از خدا می خواهم صبری بدهد تا بتوانیم داغ ها را در جامعه تسکین دهیم به خصوص داغ همسران شهدا که سنگین ترین فشار ها را بعد از شهدا تحمل کردند.

وی بیان کرد: حتی مادران شهدا نیز  به اندازه همسران شهدا سختی نکشیده اند و باید همه بدانند که این بانوان چه سختی هایی  را تحمل کردند.

در پایان مراسم نیز وصیت نامه شهید توسط یکی از برادرانش قرائت شد.

خاطرنشان می شود: شهید ستار یکه زارع از اهالی نظر آباد کرج در 32 سال قبل در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل شد و از شهدای تازه تفحص شده  و گمنام بود که در دانشگاه قم به خاک سپرده شد و  چند روز پیش احراز هویت شده  و روی سنگ مزار ایشان به جای شهید گمنام، نامش درج  گردید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha