یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
آل سعود

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمی قم اظهارداشت: حساب آل سعود از اهل سنت جداست؛ آل سعود از اسلام بویی نبرده اند؛ مبلغان این رژیم دست نشانده استکبار را برای مردم تبیین نماید و در سخنان خود از آیات و روایات استفاده حداکثری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علی محبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ضمن ضروری دانستن توجه به فرصت تبلیغی محرم بیان داشت: وظیفه مبلغ این است که اول آنچه می گوید عمل کند تا تأثیر بگذارد و مردم را با مسائل اخلاقی و اجتماعی و مسائل سیاسی و روز آشنا سازد.

وی با بیان این که مبلغ وظیفه دارد بیداری اسلامی به مردم گوشزد نماید و نشان دهند که این حرکت جهان، ناشی از بصیرت اسلامی  است، گفت: مبلغ در این ایام باید چهره واقعی آل سعود را که برای بسیاری نمایان شده است را نشان دهد.

مدیر مدرسه علمیه  فاطمی قم افزود: حساب آل سعود از اهل سنت جداست؛ آل سعود از اسلام بویی نبرده اند؛ مبلغان این رژیم دست نشانده استکبار را برای مردم تبیین نماید و در سخنان خود از آیات و روایات استفاده حداکثری داشته باشد.

وی با بیان این که برخی مبلغان در سخنرانی های خود، کمتر به تبیین آیات قرآن می پردازند، تصریح کرد: درست است که استفاده از کلمات بزرگان دینی نقش زیادی در موفقیت طلاب در انتقال آموزه های دینی دارد، ولی آنچه که موفقیت طلاب را تضمین خواهد کرد، استفاده از آیات قرآن است، چراکه این آیات، سخن خداست.

حجت الاسلام والمسلمین محبی در ادامه به آسیب های عزاداری های محرم اشاره کرد و گفت: امروزه علاوه بر آثار شوم تبلیغات منفی آل سعود و تفکرات داعشی، نتوانسته ایم چهره اهل بیت و امام حسین علیهم السلام را به صورت حقیقی نشان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ذکر مصیبت اهل بیت علیهم علیهم السلام اهمیت زیادی دارد، ولی در کنار این کار، باید درس های مکتب امام حسین علیه السلام  و قیام عاشورا باز شناخته و آنها را به مردم منتقل نماییم. باید مرثیه سرایی وجود داشته باشد، ولی در کنار آن نکات این حرکت بزرگ دینی نیز مطرح شود.

وی اضافه کرد: برخی کارهای افراطی شیعیان  موجب شبهه نسبت به اهل  بیت علیهم السلام می شود؛  این کارهای ناشایست، آسیبی برای محرم و عزاداری امام حسین علیه السلام است؛ نباید به گونه ای شود که کل مجالس تنها به عزاداری و سوگواری پرداخته شود و جوانان با حقیقت انقلاب امام حسین علیه السلام آشنا نباشند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha