سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام سید عباس حسینی حوزه یزد

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد از ارزیابی و سنجش علمی و نظارت مستمر بر مباحثه طلاب مدارس این استان خبر داد.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور، در حاشیه جلسه شورای اداری حوزه علمیه استان یزد، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خصوص مصوبات آموزشی این جلسه، گفت" ارزشيابى شفاهى، مبنای خوبى براى سنجش معلومات، قدرت بيان، نظم فکري، فرم استدلال، تمرکز افکار و شناخت حالات درونى از نظر اضطراب و ترس است و داراى ارزش و اعتبار علمى باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد افزود: در این جلسه مصوب شد که هر نیم سال دو مرتبه از تمام طلاب مدارس علمیه سراسر استان یزد آزمون شفاهی گرفته شود و نمرات این آزمون ها، در فعالیت های کلاسی طلاب لحاظ شود.

وی  ادامه داد: اين روش مى‌تواند ارزش تشخيصى قوى‌ داشته باشد، به اين معنى که با استفاده از پرسش‌هاى مناسب و با توجه به نوع پاسخ‌ها و طرز پاسخ‌گويى طلاب، مى‌توان به علت بسيارى از اشتباهات آنان پى برد، از سوی دیگر اين‌گونه ارزشيابى مى‌تواند بازخورد فورى داشته باشد و در نتيجه به تشويق، تقويت انگيزش و يادگيرى شاگرد کمک کند، همچنین با اين نوع ارزشيابى مى‌توان مهارت‌هاى شاگردان را در رويارويى با واقعيت‌ها به دقت سنجيد و در واقع براى تقويت قدرت بيان و استدلال شاگردان و اظهارنظر در حضور جمع و معلم بسيار مفيد است.

حجت الاسلام حسینی پور در خصوص مصوبه دوم آموزشی این جلسه نیز گفت: در این جلسه مصوب شد مباحثه ای که در سطح مدارس استان یزد برگزار می شود با نظارت مسئولین و اساتید مدرسه با حضور و غیاب انجام شود.

معاون حوزه علمیه استان یزد یادآور شد: طبق ماده 51 آیین نامه آموزشی، حضور و غیاب طلاب در سامانه نجاح ثبت و در فعالیت های کلاسی طلاب تأثیر گذار خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha