دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام شمس

حوزه/ به گفته مرحوم شوشتری منظور از قبه امام حسین(ع) تنها حرم و کنار قبر سیدالشهدا(ع) نیست، بلکه هر مجلسی که به عشق اباعبدالله(ع) برپا شود در آن مکان نیز دعا اجابت می شود، زیرا حکم قبه امام حسین (ع) را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد با اشاره به این که پيشوايان معصوم (ع) اماکني را معرفي کرده اند که دعا در آن مکان ها، به اجابت نزديک است، اظهار داشت: این مکان ها عبارت اند از عرفات و مشعر، مسجد، بيت الحرام، باب کعبه، حجر اسماعيل و زير ناودان، رکن يماني، مزار پيامبر اکرم(صلّی الله علهی و آله وسلّم) و حرم اميرالمؤمنين(علیه السّلام) مرقد و بقعه امام حسين (علیه السّلام) است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان این که در روایات مختلف آمده است که در زير قبه امام حسين (ع) دعا به اجابت مي رسد، گفت: بنا به گفته مرحوم شوشتری منظور از بقه امام حسین(علیه السّلام) تنها حرم و کنار قبر سیدالشهدا نیست، بلکه هر مجلسی که به عشق اباعبدالله(ع) برپا شود در آن مکان نیز دعا اجابت می شود، زیرا حکم قبه امام حسین (علیه السّلام) را دارد.

وی با بیان اینکه عده ای به خاطر اینکه فکر می کنند خواندن کامل زیارت عاشورا زمان زیادی از آن ها می گیرد به گفتن یک الی سه بار لعن و صلوات زیارت عاشورا اکتفا می کنند، تصریح کرد: کل زمانی که برای خواندن یک زیارت عاشورا به صورت کامل نیاز می باشد، تنها نیم ساعت است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد اضافه کرد: اگر افراد باز هم نمی توانند نیم ساعت وقت را به صورت مداوم برای خواندن زیارت تخصیص دهند، بعد از نماز صبح و یا هنگامی که می خواهند برای رفتن به سرکار یا مدرسه از خانه خارج شوند، زیارت را بخوانند و صد لعن و صد سلام را در طول روز و هر موقع که وقت اضافه ای داشتند تا موقع غروب این صد لعن و صد سلام را به جا بیاورند. 

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha