دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
مجالس حسینی در بوستون آمریکا

حوزه/ مراسم عزداری امام حسین علیه السلام در طول دهه اول ماه محرم در مراکز مختلف ایالت ماساچوست آمریکا همچون مرکز اسلامی امام صادق(ع) بوستون، مرکز معصومین(ع) هوپکینتون و دانشگاه تکنولوژی ماساچوست برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» با شروع ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع)، در  شهر بوستون مرکز ایالت ماساچوست آمریکا مجالس مختلف عزاداری و سخنرانی به مناسبت شهادت امام حسین (ع) با حضور شیعیان این شهر و عاشقان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

مؤسسه اسلامی امام صادق (ع) بوستون در طول دهه محرم مراسم عزادرای خود را با سخنرانی شیخ عبدالامیر المطوری و نوحه خوانی ملا ابواحمد المدنی و قرائت زیارت وارث برگزار می‌کند.

مرکز معصومین(ع) هوپکینتون نیز همه روزه از اول تا دهم محرم مجالس حسینی برگزار می کند. برنامه این مرکز از روز اول تا نهم محرم بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود و شامل بخش های مختلفی مانند تلاوت قرآن کریم، مرثیه خوانی، سخنرانی و نوحه خوانی می باشد. مراسم روز دهم محرم نیز بعد از نماز صبح شروع می‌شود. مراسم این روز، علاوه بر مراسم سوگواری شامل خواندن زیارت عاشورا و برگزاری اعمال روز عاشورا خواهد بود و بعد از نماز مغرب، مراسم شام غریبان برگزار خواهد شد. همچنین در این مرکز هر شب، غذای نذری توزیع می شود.

دانشگاه تکنولوژی ماساچوست (MIT)، یکی دیگر از مراکز برگزاری مجالس حسینی در بوستون است. مراسم عزاداری در  این دانشگاه به مناسبت ماه محرم، شامل خواندن زیارت امام حسین (ع), ایراد سخنرانی‌هایی درباره نهضت حسینی و نیز توزیع غذای نذری است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha