چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حوزه علمیه ازنا

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان ازنا گفت: این مدرسه در زمینی با زیر بنای ۱۲ هزار متر مربع ساخته شده که بیش از ۵۵۰ متر به فضای آن افزوده شد.

حجت الاسلام عبدالله بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با بیان این که مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) ازنا در سال ۱۳۶۱ به همت امام جمعه وقت این شهرستان تاسیس شد، گفت:این مدرسه در زمینی با زیر بنای ۱۲ هزار متر مربع ساخته شد و در همان سال اول، تربیت افراد علاقه‌مند به علوم حوزوی را آغاز کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) ازنا با بیان این که هم اکنون ۷۵ طلبه در این مدرسه به تحصیل علوم حوزوی مشغول می باشند، افزود: تاکنون نزدیک به ۳۰۰ طلبه از این مدرسه فارغ التحصیل و به تبلیغ علوم دینی در جامعه می پردازند.

وی با اشاره به این که هم اکنون نیز ۵۶۰ متر مربع به مساحت این مدرسه اضافه شده، افزود:در مجموع ۱۱حجره و یک حسینیه دیگر برای استفاده طلاب احداث شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) ازنا بر تقویت زیرساخت های حوزوی و ارتقا امکانات آموزشی و رفاهی مدارس علمیه شهرستان ها تاکید کرد و ابراز داشت: بیش از ۵۰ طلبه از مناطق همجوار این شهرستان، خوابگاهی هستند و به تبع آن از سلف سرویس مدرسه استفاده می کنند، لذا تامین اعتبار برای بازسازی و نوسازی این مکان ضرورت دارد.

حجت الاسلام بنیادی با بیان این که مدرسه امام جعفر صادق(ع) ازنا قریب به ۴۰۰ میلیون تومان به پیمانکار احداث حسینیه ها و حجره ها بدهی دارد، خاطر نشان کرد: برای پرداخت بدهی پیمانکار نیازمند تامین اعتبار و همکاری خیران هستیم.

حجت الاسلام بنیادی همچنین با بیان این که کتابخانه این مدرسه نیاز به تجهیزات لازم دارد، گفت:امید می رود با تامین تجهیزات فضای مطالعه و احداث کتابخانه دیجیتالی  بخشی از نیازهای پژوهشی طلاب مرتفع شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha