پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
قرآن کریم

حوزه / مراسم افتتاحیه طرح حفظ ۴ جزء قرآن کریم با عنوان طرح رحله امروز با حضور مسئولان شهرستان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) ازنا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از لرستان؛در این مراسم مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) ازنا با بیان اینکه قرآن سراسر نور و رحمت و حکمت برای انسانهاست گفت:با انس و تدبر در آیات این کتاب انسان ساز الهی می توان راه سعادت و کمال را طی نمود و در تمام ابعاد زندگی با عمل به دستورات قرآن کریم می توان موفقیت و آرامش جسمی،روحی و معنوی را برای خود به ارمغان بیاوریم.

حجت الاسلام بنیادی با بیان اینکه انس با قرآن در بین طلاب حوزه های علمیه نیازی ضروری است افزود:طلاب با انس با قرآن و تدبر در آیات آن می توانند علاوه بر تهذیب نفس در تبلیغ خود در بین آحاد جامعه نیز موفق شوند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) ازنا در سال ۶۱با همت حجت الاسلام صالحی امام جمعه این شهرستان تاسیس و در همان سال به تحصیل علاقمندان به فراگیری علوم حوزه مشغول شد یادآور شد:تاکنون طلاب زیادی از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند و در جامعه به تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام و فرهنگ اهل بیت ع مشغولند.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) ازنا با بیان اینکه این مدرسه با تربیت طلاب توانمند رسالت پرورش مبلغان کارآمد را به خوبی انجام داده است تصریح کرد:هم اکنون بسیاری از مدیران نهادهای دینی _فرهنگی ومدرسان حوزوی از دانش آموختگان مدرسه علمیه امام جعفر صادق ع ازنا هستند.

در ادامه این مراسم، مدیر طرح رحله نیز با بیان اینکه در این طرح با همکاری نهادهایی از جمله ادارات اوقاف و امور خیریه ،ارشاد اسلامی و همچنین دارالقرآنها و...برگزار می شود خاطر نشان کرد:این طرح با محوریت حفظ چهار جزء قرآن کریم در طول دو ماه تابستان با هدف انس با قرآن و تهذیب نفس برای طلاب برگزار می شود.

حجت الاسلام راستی در پایان با اشاره به اینکه اوقات فراغت فرصت مغتنمی برای اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی در بین طلاب است اظهار داشت:در این طرح علاوه بر حفظ قرآن کریم به شیوه کاربردی برنامه های فرهنگی و اردویی مفرح نیز برای  طلاب شرکت کننده برگزار می شود.

 

وی بیان داشت:امید می رود با گسترش این طرح در مدارس علمیه انس با قرآن در بین طلاب نهادینه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha