دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
 کتابخوانی

حوزه/ مسئول کتابخانه حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد گفت : ارتقاء فرهنگ کتابخوانی سبب افزایش بینش افراد جامعه می شودکه نقش موثری در بالندگی و پویایی جامعه خواهد داشت.

حجت الاسلام حمیدرضا حمیدی در گفتگو با خبر نگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد، با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی اظهار داشت : این هفته یادآور وظیفه ای به عهده‌ فرهنگ‌سازان جامعه اسلامی به خصوص روحانیت و حوزه‌های علمیه است تا با ترویج این امر ، ضمن مستحکم ساختن پایه های علمی و فرهنگی جامعه، آن ها را در برابر تهاجم های فر هنگی دشمنان ایمن سازند.

مسئول کتابخانه حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد با بیان نقشی که خانواده می تواند در عرصه کتاب و کتابخوانی ایفا کند ، خاطر نشان ساخت : خانواده ها در بحث مطالعه کودکان و نوجوانان می توانند نقش بسزایی داشته باشند و همواره بزرگترها می توانند با الگو قرار دادن خود مشوق در عرصه کتابخوانی باشند.

وی با اشاره به نقش روحانیت در ترویج کتابخوانی بیان داشت : روحانیون می توانند با ترویج و تبلیغ مباحث دینی جامعه را به مطالعه ، تحقیق و پژوهش در معارف دینی و آموزه های دینی سوق داده و  با مباحث اسلامی آشنا کنند تا در این راه قدم بردارند و شناخت های دینی خود را افزایش دهند، همین امر نیز سبب پیشرفت جامعه اسلامی می شود.

حجت الاسلام حمیدی مقدم افزود : در راستای همکاری حوزه علمیه گناباد با دانشگاه ها و آموزش و پرورش دانشجویان و دانش آموزان سطح شهرستان از کتابها و سالن مطالعه حوزه علمیه گناباد استفاده می کنند.

وی یادآور شد: کتابخانه تخصصی تفسیر وکلام حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد در سال 1389 احداث گردیده و در حال حاضر بیش از 11هزار جلد کتاب تخصصی و غیره دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha