دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
آشنایی دختران ابتدایی با فرهنگ اسلامی در انگلستان

حوزه / یک مدرسه ابتدایی در انگلستان با دعوت از یک بانوی مسلمان، زمینه آشنایی دانش آموزان با فرهنگ اسلامی را فراهم آورد؛ بانوی مسلمان برای این کودکان مقنعه و روسری آورده بود و آنها این فرصت را یافتند تا پوشیدن حجاب اسلامی را تجربه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در یک اقدام قابل توجه، از طرف یک مدرسه ابتدایی در شهر «نیوتون آبوت» در شهرستان دوون از یک بانوی محجبه مسلمان، برای آشناسازی دانش‌آموزان با فرهنگ اسلامی، دعوت به عمل آمد. «نظیمه خان» که متولد کنیاست و نزدیک 20 سال است در انگلستان زندگی می کند، به ملاقات کودکان محصل در مدرسه ابتدایی «سنت کاترین» در شهر «نیوتن ابوت» رفت.

در این دیدار، او درباره دین اسلام  با دانش‌آموزان صحبت کرده و دلایلش را برای انتخاب حضرت محمد (ص) به عنوان الگوی مذهبی الهام بخش توضیح داد.

نظیمه همچنین برای این کودکان مقنعه و روسری آورده بود و آنها این فرصت را یافتند تا پوشیدن حجاب اسلامی را تجربه کنند.

معلم مدرسه، «جاستین اسلید» درباره دعوت از این بانوی مسلمان گفت: «این یک فرصت استثنایی برای آشنا شدن با زندگی نظیمه و گذشته او بود. با این که مدرسه سنت کاترین، از مدارس کلیسای انگلستان است، لازم است دانش‌آموزان، باورهای مذهبی را در مقیاس وسیع جستجو کرده و به کودکان این فرصت داده شود تا برای به دست آوردن دانش – حتی اگر درباره باورهای خودشان نباشد – شور و اشتیاق پیدا کنند.»

او همچنین به وظیفه مردم در شرایط به وجود آمده بعد از حمله‌های تروریستی پاریس اشاره کرد و گفت: «شهر ما، برخلاف سایر شهرهای انگلستان کمتر این فرصت را پیدا می کند تا با فرهنگ‌های مختلف آشنا شود و با توجه به حوادث هولناکی که آخر هفته در پاریس رخ داد، حیاتی است تا برای بیشتر دانستن تلاش کنیم و بیاموزیم زیرا مردمی که با آنها مواجه می شویم ممکن است با ما متفاوت باشند. تنها با تلاش برای شناخت یکدیگر است که می‌توانیم به  بینش کافی برای درک همدیگر رسیده و در نهایت به این نتیجه خواهیم رسید که همه ما انسان هایی‌با نیازها، عواطف و  احساسات یکسان هستیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha