دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
داستانهای قرآنی در کتاب ۳ بعدی

حوزه / یک نویسنده مسلمان ساکن انگلستان دست به تولید داستان های قرآنی برای کودکان و در قالب کتاب ۳ بعدی زده است. وی با واکنش های مثبت از کشورهای مختلف حتی از والدین غیرمسلمان مواجه شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» هاجر ممنون، نویسنده معروف و برنده جایزه بین المللی کتاب و مدیر مسئول انتشارات شاد 7،  در کتاب سه بعدی کودکان با عنوان «داستان فیل»، ماجرای داستان قرآنی اصحاب فیل در سوره فیل را بازگو کرده است.

او از طریق هنر داستان سرایی خلاق خود و بازگویی یکی از با شکوه‌ترین اتفاقات تاریخی قرآن کریم یعنی داستان اصحاب فیل، کودکان بسیاری را در سرتاسر جهان شاد کرده است.

او در این باره به خبرنگاران گفته است: من از کودکی عاشق این داستان‌ها بودم و با آن‌ها بزرگ شده‌ام و می‌خواهم به این طریق ماجراهای معجزه‌آسا و درس‌های ابدی که از قرآن آموخته‌ام در اختیار دیگر کودکان بگذارم.

انگیزه من از نوشتن این کتاب، ایجاد یک منبع تاثیرگذار، خلاق، الهام بخش و دارای دانشی مفید برای کودکان بود تا با درک بهتر و یادگیری درستی از اسلام بدست آورند. در دنیای نشر امروز چنین منابعی کم هستند و امیدوارم که دیگر ناشران راه مرا ادامه دهند.

او در ادامه می‌گوید: قرآن کریم سرشار از داستان‌های با ارزش تاریخی هست و من قصد دارم در کتب بعدی، داستان کشتی نوح، پیامبری حضرت یوسف و حضرت موسی را نیز به تصویر درآورم.

واکنش والدین در سراسر دنیا

نام موسسه شاد 7 را با الهام از حدیث پیامبر (ص) برداشته ام که می‌فرماید: زمانی که انسانی می‌میرد، دفتر اعمالش بسته می‌شود، مگر سه چیز، صدقه، دانشی که به دیگران آموخته و بازماندگانی که برایش دعا می‌کنند. و حدیث مربوط به 7 انسانی که در عرش رحمان و زیر سایه (معنای کلمه شاد به انگلیسی) خداوند قرار دارند.

موسسه انتشارات شاد 7 در انگلستان، همچنین کتاب دیگری با عنوان «اولین وضوی من» منتشر کرده است. این پروژه منجر به واکنش‌های والدین مسلمان در سرتاسر دنیا شده است.

هاجر ممنون در این باره می‌گوید: پیامی که بیش از همه مرا تحت تاثیر قرار داد از طرف یک مادر غیر مسلمان بود که نوشته بود: دخترم کتاب شما را خیلی دوست داشته و آن را بارها خوانده است. او گفته این کتاب باارزش‌ترین کتابی ست که دارد و یک روز آن را به دختر خودش خواهد داد.

او همچنین درباره مشکلات سرمایه گذاری در انگلستان می‌گوید: متاسفانه بیشتر منابع مالی سرمایه‌گذاری در انگلستان از راه غیرحلال هستند و پیدا کردن سرمایه حلال کار دشواری است. ما تا کنون توانسته‌ایم از طریق پیش فروش بالای کتاب‌ها، بودجه‌ای که نیاز داشته‌ایم بدست آوریم.

این نویسنده کتب کودک، به ناشران زن که قصد انتشار آثار قرآنی و اسلامی را دارند توصیه می‌کند که همیشه به دنبال آثار خلاق بوده و هیچ قدمی را بدون دعا و یاد خداوند برندارند، چرا که همه چیز بدست خداست و اوست که موانع و مشکلات را برطرف می‌کند.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha