یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تطاهرات ضدتروریستی شیعیان در انگلستان

اگر یک مسلمان حرکتی تروریستی از خودش نشان بدهد، فورا در صفحه اول روزنامه‌های انگلستان نوشته شده و خبر آن بلافاصله در رسانه‌ها منتشر می‌شود. اما متاسفانه رسانه‌ها علاقه‌ای به نشان دادن مسلمانان صلح‌طلب ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  mirror.co.uk ، در روز آخر هفته، صدها مسلمان به هدف صلح و اتحاد در مرکز لندن تجمع یافتند. در این مراسم  سالانه که به مناسب ایام عزای دهه اخر صفر توسط انجمن اسلامی اعتماد حسینی انگلستان برگزار شده و به گفته وبسایت این گروه، بزرگترین مراسم اسلامی سالانه در اروپا بوده،  مردان، زنان و کودکان، با حمل پرچم‌ها و بیرق‌های عاشورایی به راهپیمایی پرداختند.

 با این حال به گفته برگزارکنندگان مراسم تظاهرات، هیچ یک از رسانه‌های اصلی انگلستان خبر مربوط به تظاهرات ضدتروریستی مسلمانان را منتشر نکردند، به نظر می‌آید از نظر آن‌ها این اخبار به اندازه کافی آبدار و شنیدنی نبوده است!!!

در وبسایت انجمن اعتماد اسلامی حسینی انگلستان، هدف برگزارکنندگان این مراسم، برداشتن گامی به سوی صلح، همچنین محکم ساختن پیمان وحدت و دوستی میان مردم از تمامی سنین و فرهنگ‌ها در زیر لوای عشق برای سرزمین مقدس است.

محمد الشریفی، یک فعال نیمه وقت و داوطلب تمام وقت در انجمن می‌گوید: ما هنوز هم می‌توانیم به اصول اولیه خودمان عمل کنیم. خصوصا در زمانه کنونی که گروه‌های داعشی مردم را به وحشت انداخته‌اند، پیام عاشورا بیش از هر زمان دیگری به کار می‌رود. ما تلاش می‌کنیم تا تصورات غلط بعضی مردم راجع به اسلام را از بین ببریم. مراسم اربعین یک مراسم مربوط به تمام عقاید و ادیان بوده و ماتلاش می‌کنیم تا ارزش‌های انسانی در سراسر دنیا را ارتقاء دهیم.

شرکت کنندگان در این مراسم هر سال نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابند. آن‌ها از ماربل آرچ حرکت خود را آغاز کرده و به سمت پارک لان پایین می‌روند. با وجود این، مسئولان برگزاری مراسم می‌گویند که رسانه‌ها به نشان‌ دادن تصویر مسلمانان صلح طلب، بی‌میل هستند.

محمد می‌گوید: آن‌ها این مراسم را تحت پوشش خبری قرار ندادند زیرا از نظرشان تظاهرات به قدر کافی شنیدنی نبود. اگر یک مسلمان حرکتی تروریستی از خودش نشان بدهد، فورا در صفحه اول روزنامه‌ها نوشته شده و خبر آن  بلافاصله در رسانه‌ها منتشر می‌شود. اما متاسفانه رسانه‌ها علاقه‌ای به نشان دادن مسلمانان صلح‌طلب ندارند.

او در ادامه می‌گوید: من هرگز با هیچ یک از طرفداران گروه داعش برخورد نزدیکی نداشته‌ام. 99% مسلمانان زندگی عادی و صلح آمیزی دارند. و پیام ما به مردم نیز همین است.

محمد الشریفی همچنین عضو صفحه فیس بوک رسمی مخالفان داعش #NO2ISIS می‌باشد. که از زمان بروز حملات تروریستی افراط گرایان به راه افتاده و  نزدیک به 17 هزار لایک دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha