یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نرم افزار علامه طباطبایی

حوزه/ نقش علامه طباطبایی(ره) در احیای حکمت اسلامی با حضور شاگردان ایشان بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  نشست علمی «نقش علامه طباطبایی(ره) در احیای حکمت اسلامی» با حضور دو تن از شاگردان برجسته ایشان در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین امینی نژاد به عنوان دبیر به تشریح مباحث مختلفی که در خصوص علامه طباطبایی(ره) مطرح است، پرداخت.

در ادامه این نشست، آیت الله احمد بهشتی  گفت: رسالت علامه، رسالتی بزرگ است؛ ایشان به دنبال معرفی دین با انواع جاذبه ها و بدون دافعه بوده است؛ دافعه هایی که به خاطر برخی گرایش ها، رفتارها و اخلاقیات برای دین د ایجاد می شود.

وی ابراز داشت: دین در ذات خود دافعه ندارد؛ مگر در مقابل کسانی که در با آن عناد داشته باشند؛ تمام حقیقت دین جاذبه است و علامه نیز در دوران بحرانی زمان خود که افکار گوناگونی از هر سوی وارد می شد و به دین لطمه می زد، در پی از بین بردن دافعه ها و بیان جاذبه های دین بوده اند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی از شاگردان علامه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاطرنشان ساخت: ایشان هنگام حضور در قم، با خود قرار گذاشتند که در زمینه فقه، اخلاق، عرفان و قرآن فعالیت نمایند که در باب فقه به این نتیجه رسیدند با وجود تألیفات در این زمینه، نیازی وجود ندارد؛ ولی در باب های دیگر وارد شدند؛ ایشان در بحث اخلاقی نیز به مباحث ژرفی اشاره و اخلاق عملی را به بهترین شکل نشان می دهند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم جایگاه علامه طباطبایی(ره) را بدانیم، باید به سخن شهید مطهری(ره) بنگریم که ایشان فرمود: قدر المیزان تا 100 سال دیگر شناخته نمی شود.

گفتنی است در ادامه این نشست، محفل پرسش و پاسخ از دو شاگرد علامه طباطبایی(ره) پیرامون منهج حکمت ایشان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha