یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
سید احمد هاشمی - گناباد

حوزه/ استاد مدرسه علمیه امام رضا(ع) گناباد با تاکیدبراینکه جوامع اسلامی از سرنوشت شیخ نمر غافل نشوند، گفت: از منظر سیاسی شیخ نمر به عنوان قهرمان و نماد مبارزه علیه رژیم آل سعود بلکه علیه استبداد شناخته می شود لذا باید از همه ظرفیت ها برای آزادی سازی وی تلاش گردد.

حجت الاسلام سید احمد هاشمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در گناباد با تاکید بر اینکه دولت های اسلامی نباید از سرنوشت شیخ نمر غافل شوند اظهارداشت: این واقعیت که حکومت با کفر باقی می ماند اما با ظلم نه ،دقیقاً در مبارزه شیخ النمر مصداق پیدا می کند و حکومت نه تنها مشکلی از خود حل نکرده بلکه مشکلی دیگر به مشکلات خود افزوده و آن این است که " نماد مبارزه با استبداد و بی عدالتی" را به چهره ای ماندگار در تفکر مردم عربستان تبدیل کرده است، تفکری که روزی از ذهن مردم به دستشان ظهور کرد و به زودی طومار آل سعود را در هم خواهد پیچید.

وی در ادامه جوامع اسلامی را موظف به حمایت از شیخ النمر و تفکر او دانست و افزود : جوامع اسلامی شیعی طبق عقایدشان اگر صدای مظلومی را شنیدند باید به یاری او بشتابند؛ آنها باید حمایت همه جانبه سیاسی، تبلیغاتی از شیخ نمر را به عهده بگیرند و با تجهیز مدافعان شیخ در داخل و خارج لذا عربستان ، به داد  او برسند چرا که امروز  کمک  و دستگیری از شیخ نمر کمک به اسلام است.

این استاد حوزه علمیه امام رضا (ع) در خصوص نقش روحانیت و حوزه علمیه در این زمینه گفت:  امروز باید روحانیت هم از ظرفیت منبرها استفاده و مردم را آگاه سازند. اعدام شیخ نمر و تبلیغات برای آن بیشتر برای جلوگیری از گسترش بیداری اسلامی است. آن ها می خواهند به زر و زور و تزویر، کشتار و تهدید، مانع از سرباز شدن غده چرکین استبداد خود شوند.گویا آن ها فکر می کنند که حق با کسی است که قدرت بیشتری دارد لذا با اعمال قدرت می خواهند تفکرات انقلابی را از میان بردارند.

حجه الاسلام سید احمد هاشمی نقش روحانیت را در بیداری اسلامی بسیار پراهمیت دانست و تصریح کرد : روحانیت مهم ترین نقش سیاسی را دارست، از آن جا که مردم ما اغلب دینی هستند لذا روحانیون باید مبانی دفاع مشروع از شیخ نمر را برای مردم توضیح دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha