یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسین امامی استاد حوزه گناباد

حوزه/ از آنجا كه پدر و مادر واسطه فيض الهى به فرزندان هستند و رضاى خدا در رضاى آنان است، لذا احسان به والدين در قرآن، در كنار عبادت خدا واجب شمرده شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گناباد، حجت الاسلام حسین امامی، عصر امروز در درس اخلاق طلاب گناباد، در خصوص اهمیت احترام به والدین، بیان داشت: از آنجا كه پدر و مادر واسطه فيض الهى به فرزندان هستند و رضاى خدا در رضاى آنان است، لذا احسان به والدين در قرآن، در كنار عبادت خدا واجب شمرده شده است، از اين رو لازم است كه حقوق آنها را بشناسيم و در برآوردن آن بكوشيم، چرا كه برآوردن حقوق پدر و مادر جز از طريق آشنايى با حقوق آنان امكان ندارد.

این استاد حوزه ادامه داد: پدر و مادر به عنوان دو انسان فداکار که تمام مسئولیت های مربوط به تربیت فرزند را بر دوش دارند، در نزد خداوند از جایگاه منحصر به فردی برخوردار هستند، به طوری که در چندین آیه قرآن کریم، بر لزوم اطاعت و تکریم آنها فرمان داده شده است و ذات باری تعالی بر رعایت مقام و منزلت آنها تأکید کرده است.

حجت الاسلام امامی با اشاره به تکریم والدین در رفتار، گفتار و عمل اشاره کرد و گفت: احترام به والدین، برآوردن خواسته‌های آنها و خدمت رسانی به آنان، از ابعاد تکریم ظاهری و عملی والدین است.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha